La Fundació Impulsa al fòrum “Inspirant futurs al llarg de la vida” organitzat pel consell català de formació professional

La Fundació Impulsa ha estat convidada la Fòrum “Inspirant futurs al llarg de la vida, l’orientació professional davant dels nous reptes”. Aquesta jornada, organitzada pel Consell Català de Formació Professional, ha comptat amb la ponència de diverses personalitats implicades en la formació professional moderades pel periodista Xavier Graset.

Aquest dilluns el CosmoCaixa s’ha vestit de gala per a la Orientació Professional. L’acte ha tingut inici amb la ponència del senyor Jordi Ficapal, President del Consell Català de FP, i l’Honorable Senyora Dolors Bassa, Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Ambdós han destacat la importància de l’acompanyament en l’orientació dels alumnes al llarg de la seva trajectòria i la necessitat de la formació continua degut al canvi constant del mercat actual.

A continuació, ha estat el torn del debat entre el senyor John McCarthy, director de The International Centre For Career Development and Public Policy i el senyor Màrius Serra, Vicerector de Relacions Internacionals de la Universitat Autònoma de Barcelona. Al llarg de la jornada s’han realitzat tres taules rodones amb tres professionals de l’àmbit en cada una d’elles: “Millennials”, “Com millorem l’orientació en les transicions a partir de l’Educació Secundària Obligatòria” i “Per què orientem a la població adulta?” han estat els temes tractats.

Al llarg de la jornada, s’han presentat tres projectes: Human Age Institute, Growme i Fundació Impulsa. La Fundació Impulsa ha estat presentada per Ferran Camps, el Coordinador del Projecte de Mentoria; Camps ha explicat qui som, què fem i què aportem a través de l’exemple d’un alumne i el seu pas per la Fundació.

Finalment, el Senyor José Antonio Marina, pedagog referent actual, ha realitzat la seva intervenció a favor de l’acompanyament, motivació i suport als alumnes i ha exclamat a favor de la Formació Professional. L’Honorable Senyora Meritxell Ruiz, Consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, ha tancat l’acte ressaltant la necessitat d’orientació professional al llarg de la vida de l’alumne i la importància de la Formació Professional Dual com a estratègia en el model català d’educació.

Podeu llegir a continuació la crònica de l’acte de La Vanguardia.