Iniciem les jornades d’orientació vocacional amb Fundación Bertelsmann

Aquest dijous 9 de març vam donar inici al projecte d’Orientació Vocacional de la Fundació Impulsa juntament amb Fundación Bertelsmann.

La Fundació Impulsa concep l’orientació com un procés necessari, i continu, per tal de què les persones puguin aconseguir la millor versió d’un mateix. Per tal d’assolir aquest objectiu la Fundació Impulsa creu que és primordial aconseguir unificar el lligam entre el centre educatiu i casa.

El projecte d’Orientació Vocacional pretén incentivar les qualitats de l’alumne per tal d’enfocar el seu futur estudiantil i professional cap a les capacitats i motivacions personals. Per l’assoliment d’aquest propòsit és necessari un treball conjunt amb les famílies, el principal recolzament de l’alumne.

IMG_0574

Així doncs, el projecte entre Fundació Impulsa i Fundación Bertelsmann es va iniciar ahir al vespre, dijous 9 de març, amb una sessió formativa per a pares, mares tutors i/o tutores dels alumnes de 3r i 4t d’ESO.
La primera sessió d’Orientació Vocacional es va estructurar en tres parts. La primera part va basar-se en una explicació per part de les orientadores de la Fundación Bertelsmann sobre el mapa d’estudis actual i els diversos itineraris possibles per accedir al mercat laboral.

IMG_0562

Realitzada l’explicació del marc estudiantil, la segona part de la sessió va donar passa a la part pràctica de la formació. Mitjançant uns qüestionaris senzills, els pares, mares, tutors i/o tutores, van poder veure quines eren les competències i habilitats del seu fill i quines eren les sortides professionals que més s’adequaven a les seves facultats.

Un cop extretes les conclusions de l’anàlisi de les fitxes, es va donar pas a la tercera part de la sessió en la qual els familiars van poder realitzar les seves preguntes de forma oberta per tal de què les orientadores de Fundación Bertelsmann els hi donessin resposta.

IMG_0566

Veient l’èxit de la convocatòria s’ha decidit realitzar una segona sessió el proper dijous 20 d’abril a les 19.00h a les Oficines de la Fundació Impulsa (Edifici El Sucre de Vic: C/ Historiador Ramon d’Abadal i Vinyals, 5 1a planta).