ACABEM EL CURS!

Aquest dimecres 6 de juliol, hem acomiadat el curs escolar 2017-2018 amb la Sessió de Tancament de Curs al Centre Cívic Can Pau Raba de Vic.

A les sis de la tarda, hem donat inici la sessió de cloenda amb l’objectiu de recollir les experiències dels alumnes de la Fundació Impulsa envers la pròpia Fundació i la relació amb el seu mentor o mentora.

L’acte ha tingut inici amb una benvinguda per part de la coordinadora de la Fundació Impulsa, la Júlia Fabregó. Després d’aquesta breu presentació, el president de la Fundació Impulsa, Carles Cuyàs, ha realitzat un discurs en el qual s’ha destacat la importància de la solidaritat, el compromís i l’aprenentatge.

A continuació, la psicòloga Luca Prats, ha explicat la dinàmica plantejada pels alumnes amb l’objectiu de recollir i compartir les experiències dels alumnes de la Fundació Impulsa al llarg del curs acadèmic. L’objectiu ha estat facilitar l’espai de parla, escolta i relació entre mentorats per tal de propiciar noves idees, activitats a fer o maneres d’entendre la utilitat i els avantatges d’aquest projecte. Per fer-ho hem dividit en grups tenint en compte el cicle formatiu cursat. A cada grup s’han repartit dues cartolines i cada cartolina serà un tema: la relació amb el mentor i la relació amb la Fundació Impulsa. Per a cada tema hi havia tres colors diferents de Post-It: els grocs per allò que a un li ha agradat i el perquè; els roses per a allò que ha agradat però que es podria millorar (i explicar com); i els blaus per d’explicar allò que no ha agradat i el perquè. Aquesta sessió ha comptat amb la dinamització de Maria Martínez, psicòloga i ideòloga del projecte; Luca Prats i Júlia Fabregó.

Per clausurar l’acte, s’ha procedit a l’entrega de diplomes pels alumnes graduats aquest any i se’ls ha obsequiat amb un clauer sota el lema “les claus del futur”. Dels alumnes que han acabat els estudis de Grau Mitjà, són deu dels setze becats els que seguiran amb els estudis de Grau Superior, o similars. Finalment, s’ha portat a terme un refrigeri al jardí del Centre Cívic Can Pau Raba.

foto 1

Pel que fa als resultats acadèmics d’aquests curs, els alumnes de 1r curs de Cicle Formatiu de Grau Mitjà han assolit una nota mitjana de 6,78: un punt per sobre de la seva nota mitjana d’ESO, amb un 5,64. Pel que fa als alumnes que aquest any han finalitzat els estudis de formació professional la mitjana s’ha situat a un 6,49: cal destacar que venien d’una mitjana d’ESO de 5,94. Pel que fa a Grau Superior, les notes del primer curs s’han situat a un 7,22.