UN CENTENAR D’EMPRESARIS D’OSONA I LA GARROTXA PARTICIPEN A LA TROBADA ANUAL DE FUNDACIÓ IMPULSA

Aquest dijous 27 de setembre la Fundació Impulsa va celebrar la trobada anual amb una reflexió sobre els reptes i les motivacions dels nous professionals. Un centenar de persones van assistir a l’acte, que va tenir lloc a l’edifici històric Ter de Novatilu, a Manlleu.

El president de la Fundació, Carles Cuyàs, va repassar algunes xifres que mostren el creixement d’Impulsa a les comarques d’Osona i la implantació progressiva a la Garrotxa. Durant les últimes quatre convocatòries d’Impulsa, incloent el curs actual, hauran passat 106 joves per la fundació.

A l’actualitat, Impulsa compta amb una xarxa de 80 mentors que ajuden desinteressadament els alumnes becats i els joves han retornat el seu compromís amb el territori amb 4500 hores de voluntariat.

Cuyàs va destacar “els valors pels quals la fundació creix i vol ressonar els joves: col·laboració, solidaritat, esforç, perseverança, aprenentatge, coneixement, futur, creixement”.

1

La jornada va continuar amb la intervenció de Jordi Serrano, soci-fundador de Future for Work Institute, que va resumir els factors que “defineixen el canvi climàtic laboral actual: l’automatització, l’economia col·laborativa des de les plataformes digitals i la deslocalització”.

Serrano es va sumar a la resta de ponents en la taula de reflexió posterior, en què hi van participar els directors generals de Girbau (Guillem Clofent), La Farga (Inka Guixà) i Zoetis (Giovanni Inturrisi).

Els empresaris van concloure que l’empoderament era la variable clau que podia compensar els efectes del canvi climàtic laboral. Els directius van coincidir que la responsabilitat dels empresaris és treballar polítiques de desenvolupament de persones per empoderar-les i passar d’empreses a comunitats magnètiques per al talent.

Respecte els perfils professionals que busquen i que volen per al futur van coincidir amb Serrano, que es requereixen perfils amb un punt d’especialització, una gran transversalitat, ganes d’aprendre i capacitat d’adaptació al canvi. Tots van concloure que busquen actitud més enllà de les aptituds, que es poden aprendre.

2

Article Osona.com