LA PRESENTACIÓ DE MENTOR I MENTORAT DÓNA INICI AL PROGRAMA DE MENTORIA

Aquest mes d’octubre ha estat el protagonista de l’inici del Programa de Mentoria de la Fundació Impulsa pel curs 2018-2019. Després de les formacions als mentors es va procedir a realitzar les presentacions entre mentor i mentorat.

El dissabte 6 d’octubre va tenir lloc la presentació a Osona, a la Sala Coll i Bardolet de l’Edifici el Sucre de Vic; dues setmanes més tard, el dissabte 20 d’octubre es va realitzar la presentació de mentors i mentorats de La Garrotxa, a la Sala de Plens de l’Ajuntament d’Olot.

Amb la presentació dels mentors i els mentorats entre ells, es va posar en marxa la quarta edició del Programa de Mentoria de la Fundació Impulsa a Osona, i la primera edició a La Garrotxa.

Després d’una breu presentació del president de la Fundació Impulsa, Carles Cuyàs a Osona, i l’ambaixador de l’entitat a La Garrotxa, Jordi Rabat, es va donar pas a una explicació pràctica de qui compon la Fundació Impulsa i quin és el Mètode de l’entitat a càrrec de la coordinadora, Júlia Fabregó.

A continuació, la psicòloga Maria Martínez, va portar a terme l’explicació de la pedagogia del Programa de Mentoria explicant el rol de mentor i mentorat. Seguidament, Luca Pràts, psicòloga de la Fundació Impulsa, va explicar les qüestions pràctiques del Programa de Mentoria: el nombre mínim de trobades, com es realitzarà el contacte, els llocs on es poden realitzar les trobades o la documentació a entregar, entre d’altres.

PHOTO-2018-10-06-10-53-06

A continuació es va donar pas a la dinàmica de presentació de mentor i mentorat. Per tal de fer més fàcil la presentació: en entrar a la sessió es van repartir etiquetes amb el nom del mentor als mentorats, i viceversa, on també hi havia un gomet de color. Un cop finalitzats els discursos es van formar dos grups en funció del color del gomet: d’aquesta manera mentor i mentorat anaven al mateix grup, tot i que ells encara no ho sabien. Mitjançant un cabdell de llana, cada membre de l’equip es va haver d’anar presentant explicant: com es deia, de què treballava o estudiava i què esperava del Programa de Mentoria.

Finalment, cada parella es va reunir durant mitja hora per presentar-se, intercanviar impressions sobre la iniciativa, fixar uns objectius i també per posar data a la primera trobada i així començar a treballar. Enguany, el Programa de Mentoria inclou una vuitantena de parelles de mentor i alumne entre les comarques d’Osona i La Garrotxa.