Ens trobem amb els centres educatius per engegar el procés de selecció pel curs 21/22

Durant el mes d’octubre i novembre ens estem reunint amb els centres educatius d’ESO dels diferents territoris on treballem, per a presentar-los la Fundació Impulsa i compartir amb ells quin és el perfil d’alumne a qui ens adrecem.

Els centres educatius de secundària i en concret, els tutors de 4rt d’ESO són un element clau en el mètode Impulsa, amb ells comença el procés de selecció dels joves #Impulsers a qui becarem el curs vinent.

En les diferents presentacions que estem fent de manera virtual, hem convidat a alumnes becades com la Yasmina o l’Amira, que ja estan cursant estudis de formació professional, perquè comparteixin de primera mà la seva experiència amb el mètode Impulsa, que preveu un acompanyament integral tant en un sentit material, com de manera humana mitjançant la mentoria i el voluntariat.

L’Amira explica als mestres del Moianès la seva experiència.

La Yasmina en un moment de la seva intervenció amb els mestres del Berguedà.

El període de sol·licitud de les beques estarà obert fins a finals del mes de gener i s’espera que siguin els centres educatius els qui escullin als i les alumnes que, amb l’ajuda de familiars o tutors legals, procediran a preparar la documentació de la beca. Per fer aquesta selecció, els centres educatius se serviran de criteris socials, econòmics i especialment de motivació dels joves per cursar un cicle de Formació Professional, i més tard, Fundació Impulsa comptarà també amb el suport d’ajuntaments i consells comarcals per fer la valoració socioeconòmica dels sol·licitants.

Fins a l’abril l’equip de la fundació farà una pre-selecció dels alumnes que seguiran el procés d’entrevistes, que culminarà al mes de juny quan es comunicarà la resolució final.

A Fundació Impulsa treballem fent xarxa al territori entre els joves i les seves famílies, les empreses, els mentors, les entitats, els centres educatius i les institucions per avançar cap a una societat més justa i cohesionada.