El Baix Empordà se suma als territoris d’acció de la Fundació Impulsa pel curs 21-22

La Fundació Impulsa i el Consell Comarcal del Baix Empordà inicien la col·laboració per promoure la igualtat d’oportunitats dels joves de la comarca a través dels programes Impulsa de beques i acompanyament.

El conveni entre les dues institucions permetrà becar vint joves amb dificultats socioeconòmiques de la comarca per tal que puguin accedir als estudis de formació professional amb el suport dels programes de la Fundació Impulsa. Així, a més de rebre una beca econòmica per als estudis, els joves becats reben un ordinador, l’acompanyament d’una persona mentora i formacions per al seu desenvolupament humà i professional.

El Baix Empordà se suma a Osona, la Garrotxa, el Berguedà i el Moianès on aquest curs ja hi ha més de 150 alumnes que reben beca Impulsa, així com Terrassa també engegarà el programa Impulsa el curs vinent.

A l’acte de la signatura del conveni de col·laboració del passat 14 de gener hi van assistir Joan Loureiro, president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Xavier Dilmé, vicepresident primer i conseller de Promoció Econòmica, Albert Costa, gerent de la institució, Carles Cuyàs, president de la Fundació Impulsa i Gerard Albertí, Ambaixador de la fundació al Baix Empordà.

El president del Consell Comarcal, Joan M Loureiro apunta que “tot el que sigui una aposta per la formació, per aconseguir una igualtat d’oportunitats real perquè el dia de demà ningú quedi fora del mercat laboral, ha de ser benvingut”. En aquest sentit, ha agraït als representants de la Fundació Impulsa la seva feina i que el Baix Empordà hagi estat una de les primeres comarques de Catalunya triades per portar a terme aquest projecte: “en tot el que permeti ajudar les persones del Baix Empordà, hi serem”, ha afirmat.

Xavier Dilmé, conseller de Promoció Econòmica, afegeix que “la formació és vital, Catalunya té uns elevats índexs d’atur juvenil i la nostra comarca no és cap excepció. Tenim projectes engegats de formació amb el SOC, però aquesta etapa 16-18 anys és fonamental i no ens podem permetre que una part important dels nostres joves surti de l’ensenyament obligatori sense feina i sense continuar amb la seva formació“. Per això considera “una bona notícia” que l’administració pública i una fundació privada “puguin treballar conjuntament per un objectiu comú en bé del jovent del Baix Empordà”.

La implicació de Gerard Albertí, CEO de l’empresa ESTAL i ambaixador de la Fundació Impulsa a la comarca, ha estat clau per establir aquest acord i continuar creant xarxes de relació i confiança amb el teixit empresarial del Baix Empordà.