La Fundació Impulsa posa en marxa l’engranatge pel procés de selecció dels joves del curs que ve amb els centres educatius i les institucions implicades

Els centres educatius de secundària, els que imparteixen cicles de FP i els consells comarcals i ajuntaments dels diferents territoris on beca joves la Fundació Impulsa són aliats imprescindibles del Mètode Impulsa. Per això, des de fa uns dies ja s’ha començat a treballar amb tots ells en el procés de selecció de l’alumnat que optarà a beques de la Fundació el curs 2022-23.

Les darreres setmanes, les tècniques de l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa han fet reunions telemàtiques a tres bandes per tal de poder facilitar la informació necessària a cadascun dels agents implicats. Els centres educatius d’ESO són els encarregats de presentar les persones candidates a la beca i en aquesta línia, s’ha explicat la tasca de la Fundació Impulsa als 75 centres nous que s’incorporen i s’han presentat els resultats del curs 2020-21 als altres 55 que ja en formen part. També se’ls ha explicat el procés de selecció que se seguirà el curs vinent. Ho detalla la Tècnica de Programes de la Fundació, Sandra Llinares: “Aquest nou curs fem petits canvis en el procés de registre, que es podrà realitzar a través de la web de la Fundació, i també incorporem un webinar pels futurs Impulsers on els explicarem la Fundació amb l’objectiu que a l’entrevista posterior que fem amb ells ens puguem centrar en conèixer el jove. A les reunions també hem destacat que el fet que els centres educatius de 4t d’ESO cada vegada coneguin millor la Fundació fa que tinguin molt clar el perfil dels joves per accedir a la beca i això contribueix a una selecció molt acurada”, destaca. Pel que fa als centres de FP, a banda de donar-los a conèixer la Fundació, s’ha incidit en la necessitat de treballar en xarxa per poder actuar en situacions sobrevingudes, una proposta que ha estat molt ben rebuda per part dels equips docents que posen de manifest l’escassetat de recursos per atendre aquestes situacions a les que sí que es pot fer un abordatge més complet des de l’equip psicopedagògic de la Fundació.

El període de sol·licitud de les beques estarà obert fins a finals del mes de gener en què els centres educatius escolliran l’alumnat i, amb l’ajuda dels progenitors o tutors legals, procediran a preparar la documentació de la beca. Per fer aquesta selecció, els centres educatius se serviran de criteris socials, econòmics i especialment de motivació dels joves per cursar un cicle de Formació Professional, i paral·lelament, els ajuntaments i els consells comarcals faran la valoració socioeconòmica dels sol·licitants. Fins al maig l’equip de la Fundació farà una pre-selecció de l’alumnat que seguirà el procés d’entrevistes, que culminarà al mes de juny quan es comunicarà la resolució final.

La Fundació Impulsa treballa fent xarxa al territori entre els joves i les seves famílies, les empreses, els mentors, les entitats, els centres educatius i les institucions per avançar cap a una societat més justa i cohesionada.