Mentoria

Vols fer de mentor/a? Suma’t al Compromís Social.

La mentoria, un element clau del mètode impulsa

La xarxa de mentors de la Fundació Impulsa és un dels eixos clau del nostre mètode per promoure l’accessibilitat d’alumnes amb aptituds però en situació de vulnerabilitat social, als cicles de Formació Professional (FP), per això el nostre Programa de beques entén l’acompanyament dels joves d’una manera transversal on la mentoria hi juga un paper fonamental.

El mentor/a acompanya al jove becat des de la pròpia experiència, potenciant el seu desenvolupament com a persona i com a professional, a fi de facilitar-li un aterratge més planer i exitós al món laboral. El mentor es trobarà periòdicament amb l’alumne. Inicialment es recomana una trobada cada quinze dies, pactada mútuament entre alumne i mentor. Més endavant pot ser suficient una trobada mensual. Per tal de poder donar el suport necessari a l’alumne, el mentor assistirà a les diverses sessions formatives i informatives que la Fundació posa al seu abast. Aquestes li facilitaran unes competències i habilitats transversals per a un desenvolupament òptim de la seva tasca com a mentor. A més a més, el mentor té el suport d’una tècnica de supervisió de mentoria, que vetllarà durant el transcurs de la relació per un funcionament adequat, continu i de la qualitat de la relació de mentoria a través de contactes periòdics telemàtics i/o presencial.

“El mentor t’ajuda en diversos aspectes que no coneixes. Et dona suport i t’acompanya en els teus estudis. Ell m’ha ajudat a descobrir el meu futur entorn laboral i a saber qui vull ser”.

Núria Olivés – Becada de la Fundació Impulsa

5 motius per sumar-te a la xarxa de mentors i mentores 👥

😄Per envoltar-te de gent agraïda: De joves a qui dones un cop de mà, a qui els dones les gràcies cada vegada que t’agraeixen tot el que has fet per ells i els veus avançar cap a la fita .

💖Per tornar a les arrels: Retornar al territori i als qui comencen, allò que un dia et va servir a tu. Donar les gràcies als teus orígens i a les teves arrels.

👣Per deixar petjada de futur: Sumar el teu granet de sorra al camí d’aquells joves que estan decidint el futur i donar-los les gràcies perquè portin la teva empremta i els teus valors endavant.

🖐Per ser generós: Compartir el teu coneixement i la teva experiència, allò que tu ni tan sols tens consciència d’haver après, per donar gràcies als qui un dia ho van fer amb tu.

🏫Per aprendre de qui ensenyes: Adonar-te com a cada consell i a cada experiència que transmets, desaprens per tornar a aprendre des dels ulls de l’altre i donar-li les gràcies.

Els mentors i mentores d’lmpulsa són un dels recursos fonamentals i diferencials de les beques de la Fundació.

L’objectiu és realitzar un acompanyament transversal per aconseguir que l’alumne pugui exercir amb éxit les tasques que requereixen el seu ofici al món del treball,

“Ara més que mai, nois i noies joves en situació de vulnerabilitat social et necessiten al seu costat. Suma’t a la xarxa de mentors de la Fundació Impulsa! “

Si t'interessa el projecte i tens ganes de col·laborar amb Fundació Impulsa, posa't en contacte amb nosaltres.