Mentoria

La mentoria, un element clau del mètode impulsa

La mentoria és un dels eixos clau del nostre métode per promoure l’accessibilitat d’alumnes de la Catalunya Central als cicles de Formació Professional (FP).
Les beques de Fundació Impulsa entenen l’acompanyament de manera transversal. L’objectiu afavorir que nois i noies que no tenien possibilitat de continuar els seus estudis puguin tirar endavant la seva formació, afavorint que puguin trobar un lloc de treball ben qualificat.
La xarxa de voluntariat de mentors de la Fundació dona suport als diversos actors que intervenen en el mètode Impulsa: Alumnes, centres educatius, empreses i entitats socials.
La preselecció dels alumnes becats prové dels centres educatius d’ESO. La Fundació realitza la selecció definitiva i l’acompanyament de candidats i candidates.
Cada estudiant Impulsa compta amb l’acompanyament d’un mentor/a, amb qui es reuneix periòdicament.
Els mentors traslladen als joves una visió transversal respecte l’orientació professional basada en l’actitud i el compromís, més enllà de la formació aptitudinal i tècnica.
El recurs qualitatiu més important que facilita la beca Impulsa és, sens dubte, la MENTORIA.

“El mentor t’ajuda en diversos aspectes que no coneixes. Et dona suport i t’acompanya en els teus estudis. Ell m’ha ajudat a descobrir el meu futur entorn laboral i a saber qui vull ser”.
Núria Olivés – Becada de la Fundació Impulsa

5 motius per dir sí a fer de mentor/a

Per envoltar-te de gent agraïda: De persones a qui dones un cop de má, a qui els dius gràcies cada vegada que t’agraeixen tot el que has fet per elles i les veus avançar cap a la fita .

Per tornar a les arrels: Retornar al territori i als qui comencen allò que un dia et va servir a tu. Dir gràcies als teus orígens i a les teves arrels.

Per deixar petjada de futur: Sumar el teu granet de sorra al camí d’aquelles persones que estan decidint el futur i donar-los les gràcies perquè portin la teva empremta i els teus valors endavant.

Per ser generós: Compartir el teu coneixement i la teva experiència, allò que tu ni tan sols tens consciència d’haver après, per dir gràcies als qui un dia ho van fer amb tu.

Per aprendre de qui ensenyes: Adonar-te com a cada consell i a cada experiència que transmets, desaprens per tornar a aprendre des dels ulls de l’altre i donar-li les gràcies.

Les mentores i mentors d’lmpulsa són un dels recursos fonamentals i diferencials de les beques de la Fundació.

L’objectiu és realitzar un acompanyament transversal per aconseguir que l’alumne pugui exercir amb éxit les tasques que requereixen el seu ofici al món del treball,

Si t'interessa el projecte i tens ganes de col·laborar amb Fundació Impulsa, posa't en contacte amb nosaltres.