La Fundació Impulsa presenta als mentors el nou curs escolar

El dijous 5 d’octubre la Fundació Impulsa va presentar, a l’Auditori del VIT de Vic, la tercera edició del Programa Ajuda a la Formació Professional pel curs 2017-2018. L’acte va comptar amb una trentena d’assistents, entre mentors i membres de la Fundació.

Després d’una breu introducció de la coordinadora de la Fundació, Júlia Fabregó, el president Carles Cuyàs va presentar la Fundació. Cuyàs va explicar la idea inicial i el recorregut d’aquesta fins a dia d’avui: “hem passat de 16 joves becats en la primera edició del programa a becar-ne 57 actualment: 32 alumnes a primer de Cicle Formatiu de Grau Mitjà, 16 alumnes a segon de la mateixa categoria i 9 alumnes a primer de Grau Superior”.

Els amfitrions d’aquesta trobada eren els mentors i mentores, la clau del Projecte de Mentoria. Així doncs, Cuyàs va destacar la importància d’aquest suport al mentorat i, també, de la col•laboració de més de 50 professionals de diferents empreses en la part més social de la beca.

A continuació, Maria Martínez, psicòloga de la Fundació Impulsa, va definir els objectius del Projecte de Mentoria i quines seran les habilitats i competències que es tindran en compte durant aquesta relació. Martínez va insistir en els límits que s’han d’establir en la relació de mentoria “el mentor és una eina per l’alumne i, per tant, no és un pare, una mare, un tutor, ni un professor de reforç: el mentor és un professional que incita a la reflexió”. Seguidament, Ferran Camps, un dels membres del Suport de Mentoria, va explicar la seva experiència personal com a mentor i va explicar com es portarà a terme el seguiment de les relacions.

Finalment, es va iniciar el torn de precs i preguntes dels quals es basaven en buscar un suport tranquil•litzador entre els professionals de la Fundació. En aquest sentit, Martínez va insistir expressant que: “cada persona és diferent i, en conseqüència, cada relació és i té un progrés diferent a l’altre. Tot i així, la única pregunta que us heu de fer com a mentors és: ‘el que estic fent és útil?’, si la resposta és positiva vol dir que esteu en el camí correcte”.