ELS MENTORS DE LA FUNDACIÓ IMPULSA INICIEN EL CURS ESCOLAR

Durant el mes d’octubre la Fundació Impulsa ha presentat als seus mentors el Programa de Mentoria pel curs 2018-2019.
El dimecres 3 d’octubre va tenir lloc la presentació a Osona, a l’Auditori del VIT de Vic; dues setmanes més tard, el dimecres 17 d’octubre es va realitzar la presentació als nous mentors de La Garrotxa, a La Fageda a Santa Pau.

Ambdues sessions van comptar amb la presència i explicació del president de la Fundació Impulsa o el seu ambaixador: Carles Cuyàs i Jordi Rabat. També van assistir a aquestes formacions: Maria Martínez, psicòloga i ideadora del projecte; Júlia Fabregó, coordinadora de l’entitat; i Luca Prats, psicòloga de la Fundació. A La Garrotxa, es va comptar també amb la presència de Lídia Pous, psicòloga de La Fageda i responsable del Suport de Mentoria a la comarca dels volcans.

Després d’una breu introducció de la coordinadora de la Fundació, Júlia Fabregó, el president i l’ambaixador de la Fundació, a Osona i La Garrotxa, respectivament, van presentar la Fundació Impulsa: Cuyàs i Rabat van explicar la idea inicial de la Fundació, el recorregut i expansió d’aquesta fins a dia d’avui i van incidir en la importància de la Formació Professional en el mercat de treball actual.

Cuyàs i Rabat van destacar la clau del Programa de Mentoria: els voluntaris que faran de mentors i mentores als alumnes de la Fundació Impulsa. President i ambaixador, van destacar la importància d’aquest suport al mentorat i, també, de la col·laboració de més de 80 professionals de diferents empreses, entre Osona i Garrotxa, en la part més social de la beca.

PHOTO-2018-10-03-19-29-22

A continuació, Fabregó va realitzar l’explicació de en què consisteix la beca de la Fundació Impulsa i quin és el rol que prenen alumnes i mentors dins d’aquesta entitat. Seguidament, Martínez, va realitzar una explicació de la importància de l’adolescència com a etapa vital de la persona i al importància del rol del mentor. Martínez va explicar la importància de l’escolta, la reflexió i l’acompanyament.

En ambdues sessions Prats va explicar la dinàmica que es va portar a terme a continuació: a partir del discurs de Martínez es van plantejar un seguit de preguntes les quals es van debatre en dos petits grups per tal de posar en comú der posar en comú les respostes al final de la sessió.

Finalment, es van posar en comú les conclusions extretes del debat entre els propis mentors i es va donar pas al torn de precs i preguntes on els professionals de la Fundació Impulsa van remarcar el seu suport tranquil·litzant als nous mentors, els voluntaris del Programa de Mentoria.