Fundació Impulsa presenta als mentors la 5a edició del Programa Ajuda Formació Professional a Osona

La jornada va voler explicar la mentoria del Mètode Impulsa als nous mentors del curs 2019-2020 així com proporcionar eines per al desenvolupament de la seva tasca.

Vic, 17 de Setembre de 2019

La sala Auditori de l’Hotel les Clarisses de Vic va ser l’escenari escollit perquè la Fundació Impulsa presentés als futurs mentors i als antics, la cinquena edició del Programa Ajuda Formació Professional per al curs 2019-2020. Va ser el 17 de Setembre en un acte que va aplegar una quarentena de persones, entre mentors i membres de la Fundació.

Cada estudiant impulsa compta, com a eina clau i al llarg de la seva trajectòria per la Fundació, amb l’acompanyament d’un mentor/a amb qui es reuneix periòdicament. La xarxa de mentors, tots ells voluntaris, actuen com a suport al joves traslladant-los una visió transversal respecte l’orientació professional basada en les actituds i el compromís, més enllà de la formació aptitudinal i tècnica. Per tant, el recurs qualitatiu més important que els hi facilita la beca és, sense dubte, la MENTORIA.

A l’obertura de l’acte, el president de la Fundació Impulsa, Carles Cuyàs, va explicar breument els orígens de la Fundació, l’expansió a la Comarca de la Garrotxa l’any passat i l’entrada al Berguedà aquest any. Va destacar que, degut a l’augment del nombre de nois i noies que accedeixen a les beques Impulsa, enguany es requereixin més voluntaris per mentoritzar els becats arribant ja a un total de 112 mentors repartits per les 3 comarques (Osona, Garrotxa i Berguedà). El mentor acompanya l’alumne al llarg del seu itinerari formatiu de Grau Mig i, si escau, de Grau Superior. També va puntualitzar que el 95% dels alumnes becats per la Fundació Impulsa finalitzen el Grau mitjà i que el 40% passen a Grau Superior èxit atribuïble, en gran part, a la figura del mentor. Cuyàs va destacar que des del seu naixement a Osona porten becats 165 joves amb més de 30 tipus d’estudis de Formació Professional diferents. Al finalitzar la seva ponència va voler expressar l’objectiu que mou a la Fundació “Volem que la seva situació socioeconómica no sigui una barrera pel seu esdevenir personal” i el que desitjarien “Que tots plegats els féssim millors persones”.

La presentació va continuar de la mà de les coordinadores del Projecte de Mentoria, Marta Miró i Carla Vidal, que van ser les encarregades d’explicar als nous mentors el Mètode Impulsa, el procés de selecció i les principals característiques dels alumnes Impulsa; però van centrar gran part de la presentació a parlar del programa de mentoria, com la Fundació fa el match mentor-mentorat i què esperen dels mentors. Durant tot el discurs es va destacar la rellevància que té per als alumnes Impulsa la figura d’aquests mentors voluntaris a l’hora de poder sostenir el seu esforç i poder incorporar un referent adult que serà clau per a la transició d’aquests joves adolescents a la vida adulta. Gràcies, de nou, a tots ells, mentors i mentores, pel seu temps i la seva dedicació. Per últim, van plantejar una sèrie de preguntes freqüents, recollides de l’experiència, que van permetre resoldre molts dubtes als assistents.

La jornada es va tancar amb una dinàmica participativa amb els nous mentors, on es van plantejar diferents situacions amb les quals poden topar en les primeres trobades entre mentor i mentorat.

Tot plegat va ser un tastet de la gran tasca que tenen els 108 mentors i mentores voluntàries, per aquest curs 2019-2020, d’acompanyar, escoltar i fer reflexionar als alumnes Impulsa.