LA FUNDACIÓ ESTRENA CURS

La Fundació Impulsa, en ple creixement
A la Fundació Impulsa emprenem el nou curs acadèmic 2019-2020 amb més força que mai: consolidant-nos a la comarca d’Osona, on hem iniciat la 5a edició de les Beques Impulsa, creixent a la Garrotxa, on comença la 2a edició, i estrenant-nos al Berguedà.

Així doncs, podem dir que la Fundació ens trobem en plena fase de creixement.

A més, l’impacte positiu de la nostra activitat comença a ser plausible: en aquests 5 anys de vida del projecte, han estat 165 els joves que s’han beneficiat de les nostres beques, la gran majoria dels quals ha acabat amb èxit els seus estudis de Formació Professional.

Aquest curs 2019-2020 comptem amb 110 alumnes actius dels quals 63 es troben a Osona, 33 a la Garrotxa i 14 al Berguedà.

Les primeres sessions formatives

A la Fundació Impulsa ens agrada mantenir informats i formats als nostres agents. Així doncs, des de que hem encetat el nou curs acadèmic, ja hem portat a terme les següents sessions:

Sessió formativa a les famílies: hem presentat el curs a les famílies dels nous alumnes que aquest any han entrat al programa a les tres comarques, i els hi hem recordat els drets i deures i el sistema de beques del programa “Ajuda a la FP” de la Fundació impulsa.

Sessió informativa als nous mentors: Aquest curs comptem amb 60 nous alumnes a les tres comarques, així doncs hem necessitat més de 60 mentors voluntaris. Aquests nous voluntaris han assistit a una sessió formativa en la qual els hem explicat la metodologia del Programa de Mentoria de la Fundació.

Sessió de presentació mentor-mentorat: El programa ajuda a la FP, entre d’altres coses, facilita al jove becat un mentor, el qual l’acompanyarà en durant mínim els 2 anys que aquest jove passarà per la Fundació. En les sessions de presentació els joves han pogut conèixer als mentors que els donaran suport durant to el seu recorregut acadèmic.

Primera sessió de formació per a mentors “Motivació i empoderament per l’assoliment de propòsits”. El programa de mentoria inclou un Pla formatiu per als mentors voluntaris amb l’objectiu d’oferir-los eines per la millora de les habilitats personals que alhora tindran un impacte amb la seva relació de mentoria.

Mirant sempre endavant

L’1 de novembre es va obrir la convocatòria per a la sol·licitud de beques per al curs 2020-2021. La Fundació Impulsa, gràcies a l’ajuda dels Consells Comarcals de cada Comarca, ha pogut fer arribar la sol·licitud de beques a les escoles de les diferents Comarques, posant ja un peu en un futur pròxim en el qual esperem continuar creixent i, per tant, ajudant als joves amb dificultats socioeconòmiques en la seva formació com a futurs professionals.