Engeguem el programa Impulsa a Terrassa

La Fundació Impulsa i l’Ajuntament de Terrassa han signat un conveni que permetrà becar joves de la ciutat que es trobin en una situació socioeconòmica desfavorable, per tal de facilitar-los un acompanyament formatiu i humà que els permeti seguir estudiant.

Així, Terrassa se suma a Osona, la Garrotxa, el Berguedà i el Moianès on aquest curs ja hi ha més de 150 alumnes que reben beca Impulsa.

Almenys un vintena de joves de Terrassa que actualment cursen 4t de la ESO, rebran una beca el curs vinent que els permetrà accedir a cicles de Formació Professional (FP). A més, també disposaran d’un ordinador, l’acompanyament d’un mentor/a i formació transversal per afavorir el seu desenvolupament. L’inici de l’activitat en aquesta ciutat ha estat possible gràcies a la implicació del president de l’empresa catalana FRIME, Salvador Ramon, ambaixador de la Fundació Impulsa a Terrassa, qui ha treballat crear xarxes de confiança i relacions amb el teixit empresarial i institucional del municipi, una tasca que caldrà ampliar amb la incorporació de més empreses compromeses amb el territori i la igualtat d’oportunitats dels joves.

La tinenta d’alcaldia de Cicles de la Vida i regidora d’Educació, Teresa Ciurana, ha expressat la seva gratitud a la Fundació i a les empreses patrocinadores “per portar a Terrassa una iniciativa que evitarà l’abandonament dels estudis per part d’alumnes que tenen la capacitat per seguir però no les circumstàncies propícies” ha dit la regidora. Ciurana ha afegit que “L’Ajuntament donarà sempre suport a iniciatives de gran valor social com aquesta, que no només contribueix a la millora en la trajectòria vital de les persones becades sinó que nodreix el mercat laboral de persones amb capacitats i amb valors”.