Les primeres formacions presencials de la Fundació Impulsa permeten a joves i mentors definir plans d’acció, aprendre a gestionar tensions i posar en pràctica eines d’autoconeixement i de lideratge personal

Com transformar somnis en objectius, la descoberta interior, l’autoconeixement i la gestió de l’estrès són alguns dels temes que han centrat les formacions presencials a les que han assistit aquestes darreres setmanes més de 180 joves Impulsers becats per la Fundació Impulsa i nombroses persones mentores que els acompanyen en el camí del creixement personal i professional.

Dividides en diferents sessions, les persones mentores que acompanyen joves de la Fundació Impulsa aquest curs i els Impulsers que reben el suport de la Fundació per cursar estudis d’FP d’Osona, La Garrotxa, Bages, Sabadell, Terrassa, el Moianès, Berguedà i el Baix Empordà van participar del 9 al 20 de novembre a les diverses formacions programades per la fundació i que suposen un espai d’aprenentatge i coneixença de gran vàlua. Les formacions van comptar amb ponents de WeMind, l’Institut d’Intel·ligència Emocional (IIE) i professionals com l’Eulàlia Tort, tots ells amb molta experiència en el món de l’adolescència i el creixement personal i emocional. Es van treballar aspectes com la creació d’un pla d’acció, l’autoconeixement i lideratge personal, el descobriment del potencial a través d’anàlisi DAFO, la negociació i la resolució de conflictes en equip, i la gestió de tensions i d’estrès. Un dels trets diferencials de les formacions de la Fundació Impulsa és que són sessions molt vivencials, en les que joves i mentors comparteixen els seus neguits i les seves curiositats, i a través d’eines i recursos potents que els permeten fer un treball emocional. Així ho explica la Laia Casas, tècnica de Programes de l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa: “Els mentors i mentores han mostrat gran complicitat i han compartit les seves experiències i les seves necessitats de mentoria, i han despertat gran interès per eines com ‘la roda de la vida’, que els permetrà descobrir objectius dels Impulsers sense pressions, amb motivació, d’una forma divertida i potenciant converses molt enriquidores i molt constructives”, assegura.

En la mateixa línia, Casas també posa de manifest la implicació dels joves en les diferents sessions fetes: “Els joves s’han obert molt, han compartit com se senten, com es veuen i com creuen que els veuen les altres persones. Han sigut unes sessions molt boniques i que han tingut molt impacte en ells perquè en diferents territoris s’han donat casos de joves que, una vegada acabada la formació, han volgut compartir amb l’equip psicopedagògic vivències que han tingut o que estan tenint. Aquesta valentia és admirable i sorprenent en joves de tan sols 16 anys. Molts joves també s’han mostrat molt contents de poder conèixer més a la resta de joves de la Fundació Impulsa del seu territori per poder establir amb ells una relació més propera”, detalla.

Les formacions fetes a joves i mentors busquen donar eines als protagonistes del Mètode Impulsa per autoconèixer-se millor i arribar als objectius marcats des de l’empoderament de les fortaleses i el treball continu, així com dotar-los de recursos que els acompanyin en aquest procés.

Les properes formacions seran en empatia i gestió de les primeres trobades, adreçades als 160 mentors que inicien aquest curs la relació de mentoria amb el seu jove Impulser, i que els permetrà treballar la confiança, enfortir el seu vincle i créixer junts.