L’Anoia s’incorpora a la xarxa de territoris d’acció de la Fundació Impulsa amb la col·laboració de l’Ambaixador a la comarca Xavier Carles

Actualment la Fundació Impulsa està acompanyant més de 300 joves al Bages, al Baix Empordà, al Berguedà, a La Garrotxa, al Moianès, a Osona, al Vallès Occidental i com a novetat, el proper curs aterra també a l’Anoia, incorporant aquest nou territori a l’aposta de la Fundació Impulsa.

L’arribada de la Fundació Impulsa a l’Anoia compta amb el suport del soci director general del Grup Carles,  Xavier Carles, que és l’Ambaixador a la comarca. Els Ambaixadors de la Fundació Impulsa als diferents territoris on l’entitat acompanya i beca joves són persones arrelades al territori i amb una trajectòria rellevant que, de manera altruista, acosten el projecte de la Fundació Impulsa al teixit empresarial i social. Una figura clau per al creixement i desenvolupament del projecte, ja que un dels èxits de la Fundació Impulsa és el treball en xarxa que fa amb diferents agents que aporten el seus recursos econòmics i humans per avançar en la cohesió social i la dinamització del territori. Institucions, empreses, centres educatius, mentors i mentores, entitats i els joves i les seves famílies, a la una per avançar cap a una societat més justa i cohesionada.

Durant aquest curs i a través de l’Ambaixador Carles, s’han estat fent contactes amb els diferents agents del territori de l’Anoia per tal de donar a conèixer el projecte. Ajuntaments, entitats empresarials, empreses i centres d’educació secundària esdevenen aliats imprescindibles per al desplegament del Mètode Impulsa, que es materialitza fent un treball en xarxa amb tots ells. Així, en aquests moments l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa ja està treballant en la selecció final dels joves que rebran l’acompanyament de l’entitat i les Beques Impulsa,un procés que es fa tenint en compte criteris de motivació per part del jove i la seva situació socioeconòmica.

Acompanyament integral als joves

Per garantir aquest acompanyament integral als joves, des de la Fundació Impulsa oferim suport en diferents àmbits: econòmic, a través del finançament dels estudis de Formació Professional; tecnològic, amb la donació d’un ordinador portàtil; humà, amb el seguiment per part de la tècnica de referència de l’equip psicopedagògic i l’acompanyament i orientació d’una persona mentora; social, a través de formacions en competències transversals com ara comunicació assertiva o gestió de conflictes i l’estada de voluntariat a una entitat social del territori, i laboral, amb formacions en competències professionals i acompanyament en la inserció en el mercat de treball.

El 90% dels joves Impulsers acaben els estudis i obtenen un títol de Formació Professional (FP), molt per sobre de la mitjana catalana. Bona part d’aquest èxit rau en l’acompanyament individualitzat per part de l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa i també de la mà de la figura del mentor, que estimula el pensament i la reflexió del jove i l’ajuda a detectar i enfrontar conflictes. Precisament és amb aquest objectiu que la Fundació Impulsa busca persones i empreses que vulguin sumar-se a la xarxa de mentors Impulsa. Persones amb trajectòria sòlida i vinculació al territori que acompanyin en el seu creixement professional i humà als joves d’entre 16 i 20 anys de l’Anoia seleccionats per rebre la Beca Impulsa. Joves compromesos i amb gran motivació per continuar la seva formació, però que es troben en una situació socioeconòmica vulnerable.

La mentoria, clau de l’èxit del Mètode Impulsa

Per tal de poder acompanyar els joves que rebran la Beca Impulsa el curs 2023-24 en el seu creixement professional i humà, la Fundació Impulsa busca persones voluntàries que vulguin fer de mentors i mentores. Per fer-ho, poden inscriure’s aquí.

Formar part del Programa de Mentoria implica un compromís de mínim un any i òptim de dos i una dedicació d’aproximadament 5 hores al mes, entre trobades amb el jove, formacions i seguiment amb l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa. A través del pla de formació del Programa Impulsa Mentoria, els mentors i mentores adquireixen coneixements i habilitats (softskills) sobre comunicació, empatia, i escolta activa, entre d’altres. Aquests aprenentatges són útils tant per la bona mentorització del jove, com en l’àmbit professional. Així mateix, aquestes formacions ajuden a promoure relacions transformadores que permetin un creixement bidireccional i compartit. La Mentoria és una oportunitat per posar en valor l’experiència personal i professional, així com per enriquir-se a través d’una formació transversal i humana.

La Mentoria Impulsa, també una proposta de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) per a empreses

A més a més dels mentors i mentores que s’impliquen a títol particular, la Fundació Impulsa també ofereix el Programa Impulsa Mentoria com una  modalitat de col·laboració per a les empreses. Es tracta d’una proposta de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) per a organitzacions que vulguin involucrar els seus treballadors fent de mentors a través de voluntariat corporatiu.

La mentoria és una experiència que fomenta el compromís i la pertinença dels treballadors vers l’empresa. A través de les diverses formacions i de l’experiència de la pròpia mentoria, els treballadors adquireixen unes competències transversals que li serviran tant en l’àmbit laboral com en d’altres àmbits de la vida.