Des de la Fundació Impulsa busquem mentors i mentores, protagonistes clau del #MètodeImpulsa per l’èxit acadèmic, laboral i personal dels joves becats

Cerquem persones voluntàries que vulguin fer de mentors i mentores per acompanyar els joves becats en el seu creixement professional i humà. Per al curs 2022-23 necessitem entre 130-150 persones a Osona, a la Garrotxa, al Berguedà, al Moianès, al Bages, al Baix Empordà i a Terrassa i Sabadell

Des de la Fundació Impulsa busquem persones i empreses que vulguin sumar-se a la xarxa de mentors Impulsa, persones amb trajectòria sòlida i vinculació al territori que acompanyin en el seu creixement professional i humà als joves d’entre 16 i 20 anys seleccionats per rebre la Beca Impulsa. Joves compromesos i amb gran motivació per continuar la seva formació, però que es troben en una situació socioeconòmica vulnerable.

El 90% dels joves Impulsers acaben els estudis i obtenen un títol de Formació Professional (FP). Bona part d’aquest èxit rau en aquest acompanyament individualitzat de la mà de la figura del mentor que estimula el pensament i la reflexió del jove i l’ajuda a detectar i enfrontar conflictes.

A través del pla de formació del Programa Impulsa Mentoria, els mentors i les mentores adquireixen coneixements i habilitats (softskills) sobre comunicació, empatia, escolta activa, entre d’altres. Aquests aprenentatges són útils tant per la bona mentorització del jove, com en l’àmbit professional.

Així mateix, aquestes formacions ajuden a promoure relacions transformadores que permetin un creixement bidireccional i compartit. Formar part del Programa de Mentoria implica un compromís de mínim un any i òptim de dos i una dedicació d’aproximadament 5 hores al mes, entre trobades amb el jove, formacions i seguiment amb l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa.

La Mentoria és una oportunitat per posar en valor l’experiència personal i professional, així com per enriquir-se a través d’una formació transversal i humana.

La Mentoria Impulsa, també una proposta de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) per a empreses

A més a més dels mentors i mentores que s’impliquen a títol particular, des de la Fundació Impulsa també oferim el Programa Impulsa Mentoria com una modalitat de col·laboració per a les empreses. Es tracta d’una proposta de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) per a organitzacions que vulguin involucrar els seus treballadors fent de mentors a través de voluntariat corporatiu.

La mentoria és una experiència que fomenta el compromís i la pertinença dels treballadors vers l’empresa. A través de les diverses formacions i de l’experiència de la pròpia mentoria, els treballadors adquireixen unes competències transversals que li serviran tant en l’àmbit laboral com en d’altres àmbits de la vida.

Més de 270 sol·licituds de joves per optar a la beca Impulsa pel proper curs 2022 – 23

Centres educatius d’Osona, la Garrotxa, el Moianès, el Berguedà, el Bages, el Baix Empordà, Terrassa i Sabadell han presentat més de 270 sol·licituds per optar a les beques Impulsa per al curs 2022 – 23. L’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa està fent el procés de selecció dels joves que rebran acompanyament el proper curs. La selecció es fa tenint en compte criteris qualitatius com l’esforç, la constància, el compromís i la motivació per continuar els estudis de Formació Professional (FP), així com aspectes entorn a la situació socioeconòmica familiar. Per altra banda, les persones candidates ja han participat a una sessió webinar en la que se’ls va donar a conèixer en detall la Fundació Impulsa i el Mètode Impulsa. Seguidament, s’inscriuran a una entrevista amb una tècnica de l’equip psicopedagògic de la Fundació per poder conèixer en profunditat les persones candidates i així poder fer un bon match amb el mentor assignat, en el que es tenen en compte aspectes com la personalitat, els interessos, la disponibilitat, la branca tècnica, el lloc de residència i l’edat, principalment.

Si vols col·laborar en la tasca de la Fundació Impulsa a través de la mentoria, posa’t en contacte amb nosaltres.

Fes-te mentor o mentora, acompanya un jove Impulser

Ets una organització?

Omple el formulari per a més informació