Esceno-anàlisi, la segona sessió de formació als alumnes de la fundació impulsa

El dissabte 18 de febrer es va celebrar a la sala Coll i Bardolet d’El Sucre de Vic la segona sessió de formació dels alumnes participants al Programa, Ajuda Formació Professional, de la Fundació Impulsa. Aquesta ha estat la segona sessió que els 36 alumnes rebran al llarg del curs 2016-2017.

A les 10 del matí es donava inici a l’activitat proposada d’esceno-anàlisi. Els alumnes es van dividir en dos grans grups entre els quals es barrejaven alumnes de primer i segon any. Un dels grups va iniciar la sessió preparant una actuació en la qual cada membre proposava, escoltava, analitzava i dialogava amb la resta de companys per tal d’unificar el relat teatral que representarien a continuació i, també, cada un dels personatges que hi intervindrien. L’altre grup va començar la sessió estipulant quins eren els criteris d’anàlisi en una representació teatral per tal de, un cop finalitzada la dels seus companys, poder iniciar un debat ric en el qual es qüestionessin els factors més destacats d’aquesta.

Un cop finalitzada la primera representació, la qual girava entorn un accident de trànsit i les intervencions dels diversos serveis d’emergència, ambdós grups van intercanviar-se els rols. La segona representació va girar entorna a les noves tecnologies: un robatori dels invents en una reunió secreta entre les elits del mòbil a nivell internacional.

Abans de donar per acabada la segona sessió de formació, els alumnes van exposar les seves conclusions sobre la jornada. La majoria van destacar la dificultat de la improvisació i de la proactivitat entre companys; tanmateix, tots van mostrar satisfacció amb el resultat i van intervenir de forma activa en el debat extraient conclusions de les seves pròpies accions i reaccions.