“Estudiar no és només aconseguir una titulació específica, és desenvolupar-se com a persona”

#ProtagonistaImpulsa

Impulser de CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Web

L’Arturo Pérez Almohalla és un dels molts Impulsers que dona sentit a la tasca de la Fundació Impulsa. Fa tres anys va accedir als programes de l’entitat i actualment està cursant un cicle formatiu de grau superior (CFGS) en Desenvolupament d’Aplicacions Web a l’Institut Cirvianum. Sempre l’ha motivat aprendre i a l’ESO tenia clar que volia continuar estudiant. Saber que l’equip docent d’aleshores l’havia escollit per ser candidat a formar part dels programes de la Fundació Impulsa el va fer sentir afortunat.

• Com arribes a la Fundació Impulsa?

A 4t d’ESO els professors em van explicar que existia la Beca Impulsa, a la qual només podien optar dues persones, i que m’havien escollit per ser una d’aquestes. Vaig iniciar el procediment per poder accedir-hi i vaig passar-lo. Per mi va ser un privilegi que m’escollissin i em donessin aquesta oportunitat tant des del centre on estudiava com per part de la Fundació Impulsa.

• Per què creus que et van escollir per optar a aquesta beca?

Suposo que va ser perquè complia amb el perfil: tenia una bona relació amb el meu entorn, em comunicava bé, era constant i tenia bon rendiment en els estudis. La pandèmia em va fer trontollar una mica i adaptar-me a les classes virtuals em va costar, però tenia clar que volia continuar aprenent i al final vaig trobar la manera.

• Pel que dius, penses que és important estudiar i formar-se?

Sí, els coneixements són molt importants, perquè, si no et formes, no aconsegueixes les coses extra que t’aporta el fet de formar-te. Estudiar no és només aconseguir una titulació específica, és desenvolupar-se com a persona, entendre què t’agrada i què no, ser més clar a l’hora d’expressar-te i millorar-te a tu mateix. T’ajuda a avançar com a persona.

• Creus que la Fundació Impulsa t’ha ajudat en aquest sentit?

Totalment! El meu pas per la Fundació Impulsa ha estat i està sent una experiència molt enriquidora: el començament va ser molt fàcil, perquè em van acollir molt bé, i amb el temps m’adono que estic aprenent en tot el procés. El Mètode Impulsa és un model exemplar, perquè està molt ben preparat; et fa sentir molt bé.

“El meu pas per la Fundació Impulsa ha estat i està sent una experiència molt enriquidora”

• A què et refereixes quan dius que el Mètode Impulsa és exemplar?

Penso que és un encert que es potenciï els joves de moltes altres maneres de les que poden aportar les típiques beques econòmiques. A través d’aquesta beca i del Mètode Impulsa proporciona un coneixement extra a la persona i li fa un seguiment molt important per acompanyar-la a continuar endavant i a evolucionar com a persona. Impulsar els estudis d’aquesta manera és el que hauria de fer tothom, perquè els problemes no sempre són econòmics, sinó també d’estat anímic, de conèixer-te a tu mateix, d’aprendre a gestionar el temps…

“[…] els problemes no sempre són econòmics, sinó també d’estat anímic, de conèixer-te a tu mateix, d’aprendre a gestionar el temps…”

• Si haguessis de quedar-te amb una de les coses que t’ha aportat el teu pas per la Fundació Impulsa, quina seria?

Una de les experiències que més m’ha agradat ha estat el voluntariat. És una cosa que possiblement no m’hauria plantejat de fer i que forma part indispensable dels compromisos que adquireixes amb la Fundació Impulsa, en què hem de fer 25 hores de voluntariat a l’any a alguna entitat del territori. A mi, realment, m’ha descobert un altre món i a la vegada m’ha acostat al món laboral.

• Com has viscut l’experiència?

He fet el voluntariat a la Creu Roja de Vic i m’ha permès experimentar i conèixer moltes coses a través de la meva estada, ja que hi he fet tasques molt variades i també m’ha servit per conèixer-me millor a mi mateix. He passat gran part del temps al Banc dels Aliments, on he hagut de parlar molts idiomes diferents i desenvolupar diferents competències. Mai havia viscut situacions en què, per exemple, hagués de parlar anglès tant sí com no i a més amb persones desconegudes on la comunicació era clau per poder entendre’ls i ajudar-los. També m’he ocupat de fer gestions administratives i tot plegat m’ha estat molt útil. Ara em vull centrar en els estudis, però quan pugui segurament tornaré a implicar-me en alguna entitat, perquè fent voluntariat no tens res a perdre i molt a guanyar.

“[Fer voluntariat] m’ha permès experimentar i conèixer moltes coses (…) i també m’ha servit per conèixer-me millor a mi mateix”

• Amb quines dificultats t’has trobat al llarg d’aquests darrers tres anys?

Considero que he tingut bastants problemes amb el professorat. He topat amb avaluacions injustes, i això és molt frustrant, perquè tu creus que has fet la feina i quan veus que no se’t valora l’esforç et desanimes. La Fundació Impulsa i el meu mentor em van ajudar molt a veure com podia gestionar aquesta frustració i entendre com reconduir la situació.

• Ha estat important per a tu la figura del mentor?

Sí! El mentor m’ha estat de gran ajuda, perquè poder parlar amb algú quan ho necessites va molt bé. A més, és una persona que ha passat per les mateixes situacions que jo i comptar amb aquesta figura aporta experiència i coneixements; és un suport emocional que també valoro molt, perquè és qui t’ajuda en moments que ho necessites. M’ha aportat idees clares de què havia de fer i com en els estudis i també a les pràctiques, em va ajudar a fer el currículum i a tenir una idea clara de què es busca en un candidat.

“El mentor aporta experiència i coneixements; és un suport emocional que també valoro molt”

• Quins són els teus reptes de futur?

Vull aconseguir millorar la meva disciplina i continuar amb els estudis, formar-me com a persona i aconseguir una feina que em permeti viure.