Patronat, Ambaixadors i equip fan balanç de la tasca de la Fundació Impulsa

La Fundació Impulsa ha portat a terme un any més la trobada anual amb el Patronat de l’entitat, els Ambaixadors als diferents territoris, i l’equip en la que s’han compartit les dades i informacions referents al curs  2022-23.

Durant la jornada, s’ha parlat del creixement de les ajudes; de la millora en el protocol d’intervenció en situacions sobrevingudes; de la gestió de l’augment de casos de salut mental dels joves; i de la consolidació del voluntariat corporatiu, gràcies sobretot a la vinculació de les formacions en competències professionals a través de treballadors d’empreses, i de l’augment en prestació de serveis que s’ofereixen a les empreses. Aquestes són algunes de les fites aconseguides, juntament amb el Programa Innovadors, els darrers anys per la l’equip de la Fundació Impulsa, des d’on s’han acompanyat i becat més de 470 joves des del 2015.

En aquest acompanyament cal destacar el compromís que s’ha aconseguit per part dels joves cap a la Fundació Impulsa i la Beca Impulsa: un 90%  dels més de 470 joves que han passat per la Fundació Impulsa han finalitzat els estudis; un 85% es va preinscriure a Grau Superior, i més d’un 70% va trobar feina del que havia estudiat durant els sis mesos posteriors a la finalització del seu Cicle.  Gran part de l’encert del Mètode Impulsa rau en l’acompanyament que des de la Fundació Impulsa es fa al jove, un acompanyament de la mà de la figura del mentor i també per part de l’equip psicopedagògic, que dia a dia treballa per adaptar-se a la realitat i donar resposta a les necessitats dels Impulsers.

A tot plegat, cal sumar-hi els nous reptes que es proposa la Fundació Impulsa per aquest curs 2022-2023, com crear nous itineraris individualitzats pels joves; la digitalització; i l’entrada a un nou territori el curs vinent.

Des de la Fundació Impulsa s’està fent també un treball important pel que fa a l’àmbit d’orientació laboral, acostant els Impulsers i les empreses a través del voluntariat corporatiu, així com també l’organització per segon any consecutiu de la Jornada Impulsa Futur, que ha comptat amb 16 empreses i organitzacions, i 200 joves participants, unes sessions que han valorat molt positivament totes les parts implicades.

Des de la Fundació Impulsa s’agraeix la participació a la trobada i el suport dels diferents agents implicats que fan possible la tasca de la Fundació, des d’on se segueix treballant per impulsar un futur ple d’oportunitats acadèmiques, professionals i personals pels joves.