TANCAMENT CURS 2019-2020

S’ha acabat el curs escolar i l’estiu ha començat així que és un bon moment per fer balanç i valorar com han anat el Programa d’ajuda a la Formació Professional i el Programa de mentoria de la Fundació Impulsa pel curs 2019-2020.

Aquest curs escolar la Fundació ha becat a 109 alumnes i ha comptat amb el suport de 109 mentors i mentores a les 3 Comarques on hem estat presents (Osona, Garrotxa i Berguedà).

A Osona hem becat un total de 63 alumnes dels quals 20 d’ells han estat cursant estudis superiors. A la Garrotxa s’han becat a 32 alumnes i 14 al Berguedà tots ells cursant cicles formatius de Grau Mig.

A la Fundació Impulsa ens omple d’orgull poder dir que el 90,6% dels nostres alumnes becats amb estudis de Grau Mig (CFGM) finalitzen els estudis , enfront del 50% de la mitjana catalana, un 78,8% passaran a estudis de Grau Superior (CFGS) el curs 2020-2021 i el 100% finalitzen el Grau Superior. A més, des de la Fundació volem posar en valor l’esforç que han hagut de fer els alumnes durant el darrer trimestre degut a la COVID19 ja que la modalitat d’estudi té una gran part de pràctica que degut el confinament no han pogut dur a terme.

Els resultats avalen el mètode Impulsa, i des de la Fundació som totalment conscients que el projecte és una realitat gràcies a la implicació de tota la Xarxa Impulsa: empreses donants, mentors i mentores, centres educatius, Consells Comarcals, Ajuntaments i altres entitats.

El setembre comença un nou curs escolar i amb aquest noves necessitats de seguir becant més joves amb interès i motivació per un ofici, però amb mancances socials i econòmiques per fer-ho realitat, especialment punyents arrel de la crisi causada per la COVID19. Ara se’ns presenta l’oportunitat d’impulsar la trajectòria personal i professional de més de 160 alumnes a les 4 comarques on estarem presents (Osona, Garrotxa, Berguedà i Moianès). Ara, és quan la Fundació Impulsa ha de ser-hi, ha de poder becar i acompanyar a tots aquests nois i noies, lluny d’arronsar-nos per les conseqüències de la COVID19, ara hem de ser més forts que mai i seguir obrint camí vital i professional als nostres joves.

Desitgem que tots els alumnes es puguin matricular als seus cicles i poder fer realitat el seu desig de continuar formant-se per adquirir una sèrie de competències transversals a través de la formació continuada que els hi ofereix la beca Impulsa. Tot, encaminat amb l’objectiu final de poder entrar al món laboral.