Tanquem la campanya #ConfioEnElsJoves: 6.000€ recaptats i una xarxa més gran que fa possible les beques Impulsa

La campanya ha recaptat més de 6.000€ gràcies a 70 donants, una desena de mitjans de comunicació, una xarxa de mentors, ambaixadors, empreses, i institucions que confien en un futur d’oportunitats pels joves.

En aquesta aposta s’hi han sumat cares conegudes com les dels periodistes de TV3 Núria Bacardit i Francesc Latorre; la cuinera Carme Ruscalleda; els alpinistes Ferran Latorre i Araceli Segarra; l’economista Oriol Amat i el pilot Toni Bou.

Des de mitjans de novembre hem dut a terme la campanya de microdonatius #ConfioEnElsJoves per ampliar les aportacions que fan possible les beques Impulsa, una campanya que finalitza aquest divendres i de la qual la nostra Directora, Alejandra Manau en fa una bona valoració a diferents nivells i agraeix la implicació de totes les persones que l’han fet possible: “Des de la Fundació Impulsa estem molt satisfets de la campanya #ConfioEnElsJoves: d’una banda, estem contents pel missatge que hem pogut transmetre a la societat que nosaltres com a Fundació confiem realment en els joves, veiem tot el potencial que poden aportar a la societat i al teixit empresarial; i també estem molt contents de la rellevància que ha tingut a nivell de personalitats que s’hi han sumat. A més, estem satisfets pel fet que és la primera vegada que fem una campanya com aquesta i amb el finançament recaptat de 6.000€ cobrim el cost de dues beques. En aquest sentit, volem agrair als donants que han fet les seves aportacions i als mitjans de comunicació que ens han donat suport durant la campanya. A partir d’ara deixem les portes obertes perquè qualsevol persona pugui col·laborar amb la Fundació tant a títol particular com a nivell d’empreses i organitzacions”, explica. Una implicació que també es pot fer a través de la mentoria social, per la qual properament iniciarem una nova campanya de captació de persones que vulguin acompanyar Impulsers en el seu creixement professional i personal de manera altruista.

Des de fa unes setmanes,  ja hem posat en marxa l’engranatge pel procés de selecció dels joves del curs vinent amb els centres educatius i les institucions implicades. Els centres educatius d’ESO són els encarregats de presentar les persones candidates a la beca i en aquesta línia, s’ha explicat la tasca de la Fundació Impulsa als 75 centres nous que s’incorporen i s’han presentat els resultats del curs 2020-21 als altres 55 que ja en formen part. Fins el dia 3 de febrer els centres docents ja poden fer arribar les seves sol·licituds de beques Impulsa a través de l’enllaç que els faciliten els Consells Comarcals i Ajuntaments de cada territori.

La Fundació Impulsa

Des del 2015, la Fundació Impulsa ha becat més de 360 joves d’Osona, la Garrotxa, el Berguedà, el Moianès, el Bages, el Baix Empordà, Sabadell i Terrassa. Més d’un 90% d’aquests  joves es titulen cada any, molt per sobre del 50% de la mitjana de Catalunya, un indicador d’èxit del Mètode Impulsa.  El Mètode Impulsa promou una xarxa d’agents del territori entorn els joves que garanteixen un acompanyament econòmic, tecnològic, humà, social i laboral. Des del procés de selecció, fet per l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa de la mà dels centres educatius i de l’administració pública, fins a l’entrega d’un ordinador portàtil, l’acompanyament d’una persona mentora arrelada al territori, la vinculació amb empreses i la realització d’un voluntari per part dels  joves becats.

Per a més informació sobre la Fundació Impulsa es pot consultar la Memòria d’Activitat 2020-2021.