“Tenim el poder de canviar la societat, d’arribar on no arriben els governs”

Tim Eaves, CEO de Quadpack, Organització Impulsora

#ProtagonistesImpulsa #Osona

Tim Eaves és el propietari i fundador de Quadpack, una multinacional dedicada al disseny, el desenvolupament, la provisió i la fabricació d’envasos per a productes de cosmètica i bellesa. Eaves és britànic, però viu a Catalunya des de fa 30 anys, on té el laboratori i la central de proves de l’empresa que lidera. A més, sovint el podem trobar a Torelló, on Quadpack té la primera fàbrica que va comprar l’empresa.

Tot i que el Tim mai va ser massa bo en els estudis obligatoris, ha aconseguit que la seva empresa avui sigui present a 14 països, compti amb 600 treballadors i treballadores (250 a Catalunya) i recentment hagi rebut la Medalla d’Or EcoVadis per la seva aposta per una tecnologia basada en l’electricitat ecològica. Un èxit que atribueix al fet d’haver comptat amb el suport de moltes persones al llarg de la seva vida. Aquest és també un dels motius de l’existència de la Fundació Quadpack.

– Com neix la idea de dedicar-vos al sector dels envasos per a productes de cosmètica i bellesa?

El naixement de Quadpack té una història: el meu pas per l’escola va ser un desastre, no tenia cap tipus de motivació i no entenia què hi feia allà, però, malgrat això, sempre vaig tenir la sort de comptar amb molts suports. Amb 14 anys, treballava per diverses persones que em donaven feina i això m’animava. I aquesta sort m’ha acompanyat al llarg de la meva trajectòria professional, ja que sempre he tingut gent al voltant que ha confiat en mi i m’ha donat oportunitats. De fet, gràcies a ells soc on soc. A la universitat, una empresa em va donar feina de becari i aquesta oportunitat em va canviar el xip per a sempre: l’empresa es dedicava als envasos de cosmètica i això em va fer encendre la bombeta per seguir estudiant i creixent personalment.

“El meu pas per l’escola va ser un desastre, no tenia cap tipus de motivació […] He tingut gent al voltant que ha confiat en mi i m’ha donat oportunitats. De fet, gràcies a ells soc on soc”

– És fruit d’aquesta experiència personal el fet que Quadpack tingui una Fundació que treballa conjuntament amb altres entitats per la integració social del jovent?

Segurament sí, i també la compra de la primera fàbrica, a Torelló, que va ser una de les experiències més boniques de la meva vida: aleshores vaig ser conscient del rol que tenim les empreses dins el teixit social i vaig entendre que, més enllà de la transacció econòmica, tenim una responsabilitat.

“Amb la compra de la primera fàbrica, a Torelló, vaig ser conscient del rol que tenim les empreses dins el teixit social i vaig entendre que, més enllà de la transacció econòmica, tenim una responsabilitat”

– Per tant, podem dir que la compra de la primera fàbrica va marcar la filosofia de la vostra empresa?

Després de viure aquest impacte en la comunitat, vaig decidir que havíem de poder fer un retorn arreu on estem ubicats. Una empresa ha de ser conscient que el seu objectiu no és fer grans fortunes, sinó tenir un producte d’èxit i compartir-lo amb els públics. Tenim el poder de canviar la societat, d’arribar on no arriben els governs. Això ens va portar a treballar per donar oportunitats al jovent, perquè un accés igualitari a l’educació és bàsic per crear generacions futures. I en aquesta línia, veiem molt potent el projecte de la Fundació Impulsa, amb la qual de seguida vam veure clara la col·laboració: tot el que necessita el jovent està dins seu i Impulsa els ajuda a això, a trobar aquest talent propi i a fer-lo créixer oferint als joves un suport. Tinc una gran admiració per l’estructura de la Fundació Impulsa: és un model d’èxit, i la prova clara és que està creixent ràpidament.

“Tinc una gran admiració per l’estructura de la Fundació Impulsa: és un model d’èxit, i la prova clara és que està creixent ràpidament”

– Quadpack té oficines i instal·lacions de producció a Europa, als Estats Units i a la regió Àsia-Pacífic, i una xarxa estratègica mundial de socis de fabricació, però la seu central es troba aquí. Què té Catalunya que no tingui un altre país?

[Riu] Moltes coses! Ja quan vaig trepitjar Barcelona per primer cop, la ciutat em va robar el cor. Em considero un ambaixador dels catalans i de les catalanes, perquè gran part de la meva feina consisteix a ensenyar al món que bons que són. Aquí, la societat deixa fluir la creativitat en tots els àmbits i hi ha molt de talent. A nivell pràctic, és una ciutat amiga dels negocis, hi ha molta energia, i amb un bon projecte i un bon equip, si fas que se senti bé, es pot aconseguir el que et proposis. Aquest nivell d’entusiasme i compromís és únic.

“[A Catalunya] amb un bon projecte i un bon equip, si fas que se senti bé, es pot aconseguir el que et proposis. Aquest nivell d’entusiasme i compromís és únic”

– Completa la frase. Per a tu, la Fundació Impulsa en una paraula és…

Innovació. (No he vist mai aquest format en cap altra entitat abans de conèixer la Fundació Impulsa.)