La Fundació Impulsa busca mentors i mentores, factor clau per l’èxit acadèmic i personal dels joves becats

Actualment, la Fundació busca mentors i mentores per acompanyar els joves becats en el seu creixement professional i humà per al curs 2021-22. Calen més de 100 persones mentores a Osona, la Garrotxa, el Berguedà, el Moianès, el Bages, el Baix Empordà i el Vallès Occidental.

La Fundació Impulsa busca persones i empreses que vulguin sumar-se a la xarxa de mentors Impulsa, persones amb trajectòria sòlida i vinculació al territori que acompanyin en el seu creixement professional i humà als joves d’entre 16 i 20 anys seleccionats per rebre una beca Impulsa. Joves compromesos i amb gran motivació per continuar la seva formació, però que es troben en una situació socioeconòmica vulnerable.

El 90% dels joves Impulsers acaben els estudis i obtenen un títol de Formació Professional (FP). Bona part d’aquest èxit rau en aquest acompanyament individualitzat de la mà de la figura del mentor que estimula el pensament i la reflexió del jove i l’ajuda a detectar i enfrontar conflictes.

A través del nostre programa de formació, els mentors i mentores de la Fundació Impulsa adquireixen els coneixements i habilitats necessàries per acompanyar els joves en el seu creixement personal, i poder oferir de manera altruista un suport proper, reflexiu i sense judicis als alumnes Impulsers, promovent relacions transformadores entre joves i mentors que permetin un creixement bidireccional i compartit.

A més a més dels mentors i mentores que s’impliquen a títol particular, aquest any presentem el Programa Impulsa Mentoria com una proposta de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) per a empreses que vulguin involucrar els seus treballadors fent de mentors. Les organitzacions es fan càrrec dels costos del pla de formació i acompanyament dels seus treballadors i treballadores que vulguin formar part el projecte, amb un import variable en funció de si ja són organitzacions donants o no. La mentoria és una experiència que fomenta el compromís i la pertinença dels treballadors vers l’empresa.

Formar part del Programa de Mentoria de la Fundació Impulsa representa un compromís de dos anys que genera un gran impacte social al territori. Es tracta d’una oportunitat per posar en valor l’experiència personal i professional de les persones mentores i també per enriquir-se a través d’una formació transversal i humana, dividida en diverses sessions adaptades als diferents nivells de maduresa en el que es va trobant la relació de mentoria.

Implicar-se com a mentor o mentora suposa una dedicació de 5 hores al mes, repartides entre trobades amb el jove, formacions i seguiment amb la tècnica de referència de la Fundació Impulsa. El proper curs 2021-22, el Programa Impulsa Mentoria es desenvoluparà als territoris d’Osona, la Garrotxa, el Berguedà, el Moianès, el Bages, el Baix Empordà i el Vallès Occidental.

Si vols col·laborar en la tasca de la Fundació Impulsa a través de la mentoria, posa’t en contacte amb nosaltres.

Fes-te mentor o mentora, acompanya un jove Impulser

Ets una organització?

Omple el formulari per a més informació