La Cambra de Comerç de Sabadell i la Fundació Impulsa refermen el seu compromís per donar oportunitats als joves de la ciutat

La Cambra de Comerç de Sabadell i la Fundació Impulsa signen el conveni de renovació que emmarca la col·laboració de les dues entitats per donar oportunitats als joves per a cursar cicles de formació professional a través de la Beca Impulsa.

A l’acte de signatura hi ha assistit el President de la Cambra de Comerç de Sabadell, el Sr. Ramon Alberich i la Directora de la Fundació Impulsa, la Sra. Alejandra Manau, així com l’ambaixadora de la Fundació a la ciutat, la Sra. Tània Nadal.

Aquest conveni emplaça a les dues entitats a seguir treballant per a fomentar que el Mètode Impulsa segueixi sent una eina estratègica a la ciutat en el marc de donar oportunitats als joves, que en situació de vulnerabilitat, tenen voluntat i motivació per a cursar un cicle de formació professional. Aquesta col·laboració es concreta gràcies a l’acció de la Fundació Impulsa que, a part de la beca econòmica que s’atorga als joves seleccionats, se’ls acompanya en el seu desenvolupament personal i professional durant el temps que estan estudiant a través de la figura d’un mentor i de l’equip psicopedagògic de l’entitat social.

A més, la Cambra de Comerç de Sabadell veu la tasca de la Fundació Impulsa com una oportunitat per a les empreses per desenvolupar la seva Responsabilitat Social Corporativa, i a més considera que “des de les entitats i institucions hem de donar tot el suport possible perquè estem parlant del nostre futur econòmic i social i hem de fer tot el que estigui a les nostres mans per donar a conèixer aquest projecte social amb joves a les empreses”

Amb aquesta col·laboració, es referma el compromís de les dues entitats a la formació i professionalització dels joves, amb l’objectiu de contribuir al creixement social i econòmic de les empreses de la ciutat de Sabadell, reduir la taxa d’abandonament escolar prematur i alhora fomentar vocacions professionals que tenen una alta inserció laboral.

Des de la incorporació de la ciutat de Sabadell al projecte Impulsa el 2021, ja s’han becat a 50 joves. Enguany tenim actius a 38 mentors que fan de voluntaris, amb la participació de 15 entitats de voluntariat i 13 centres educatius que ens han presentat joves candidats per a optar a la Beca Impulsa pel curs 2024-2025.

Alejandra Manau afirma que “mantenir el nostre compromís amb la Cambra de Comerç de Sabadell és una gran oportunitat per generar sinèrgies amb el món empresarial de la ciutat, i fomentar que aquests joves puguin estudiar i inserir-se al món laboral, generant-los una oportunitat real de futur. M’agradaria agrair a la Cambra de Comerç de Sabadell l’esforç, la dedicació i la implicació en el projecte social d’Impulsa a la ciutat.”

Dades de les entitats

La Fundació Impulsa té per objectiu promoure la igualtat d’oportunitats dels/de les joves acompanyant-los/les en la seva formació i creixement personal. A través dels programes de la Fundació Impulsa, joves en situació social i econòmica vulnerable reben suport humà i econòmic per accedir a un cicle de Formació Professional, i adquireixen un creixement personal gràcies a les formacions transversals i al voluntariat, i també a la figura del mentor que la Fundació posa al seu abast, i que és una peça clau per evitar l’abandonament acadèmic i potenciar el desenvolupament del jove. Gràcies a l’acompanyament que reben per part de l’equip de la Fundació, i d’un programa específic d’orientació, formació en aspectes professionals i activitats laborals vinculades a les organitzacions properes a la Fundació, es potencia que el jove s’insereixi al mercat laboral.

La Cambra de Comerç de Sabadell. Instituïda el 1886, la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Sabadell és una corporació de dret públic que representa els interessos generals del comerç i la indústria en la demarcació de Sabadell i la seva comarca, que compta amb una massa crítica de més de 35.000 empreses i emprenedors. Totes les accions que realitza tenen com a objectiu contribuir al desenvolupament econòmic de les empreses de la demarcació canalitzant les seves inquietuds, donant-los suport i impulsant els seus interessos generals.