Signem la renovació del conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Castellterçol perquè joves del municipi puguin cursar cicles de formació professional

L’acord es va signar entre el president de la nostra Fundació, Carles Cuyàs, i l’alcalde del municipi, Toni Masot i pretén contribuir al manteniment del servei públic d’atenció a joves en situació o risc d’exclusió social del municipi de Castellterçol. Aquest ajut ha de finançar part de la beca Impulsa dels 7 joves de Castellterçol que actualment participen del nostre programa i que estan estudiant un cicle de formació professional. Una xifra que probablement anirà en augment el curs vinent amb la incorporació de més joves becats i que a data d’avui ja han fet la sol·licitud.

Aquests 7 joves actualment estan cursant els següents estudis:

• 1r cicle CFGS d’Automoció
  • 1r cicle CFGS de Programació de la Producció en Fabricació Mecànica
  • 1r cicle CFGS de Caracterització i Maquillatge Professional
  • 2n cicle CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència
  • 1n cicle CFGM d’Instal·lacions elèctriques i automàtiques
  • 1r cicle CFGM de Serveis en Restauració
  • 1r cicle CFGM de Sistemes Microinformàtics i xarxes

Aquest conveni és una fita important per la Fundació ja que representa una col·laboració de valor pel finançament de la beca dels joves de la comarca del Moianès i manté l’Ajuntament de Castellterçol dins la nostra xarxa d’institucions públiques solidàries. Des de la Fundació Impulsa volem donar les gràcies a aquest Ajuntament per l’aposta que fan amb la nostra entitat i que, de forma directa, repercuteix en poder donar oportunitats als joves del territori que més ho necessiten.

La Fundació Impulsa beca a joves en aquesta comarca des de l’any 2020. Des d’aleshores ha becat 29 joves, 10 dels quals son de Castellterçol (3 al curs 2020-21, 6 al curs 2021-22, 7 al curs 2022-23 i 7 més el curs vigent). En aquest curs 2023-24 hi ha 13 joves que es mantenen com a Impulsers becats per la Fundació provinents de cursos anteriors i que encara estan estudiant (fent segon curs de CFGM o primer o segon curs de CFGS) i se n’han afegit 7 més per aquest nou curs, sumant un total de 21 joves del Moianès que estan en actiu. Aquests es distribueixen de la següent manera a la comarca:

• Moià: 7 joves (2 nous aquest curs)
  • Castellterçol: 7 (3 nous)
  • Castellcir: 3 (1 nou)
  • Calders: 2