Consells comarcals i ajuntaments agafen el relleu en el procés de selecció dels alumnes Impulsa pel curs 21-22

Els centres educatius de secundària presenten una primera proposta d’estudiants i donen pas a la següent fase, la valoració socioeconòmica per part de l’administració pública.

El procés de selecció d’alumnes que podran rebre una beca Impulsa pel curs escolar 2021-2022 segueix endavant. Les escoles i instituts han proposat més de 230 nois i noies que mostren vocació i motivació per seguir estudiant però es troben en un context socioeconòmic que els ho dificulta. Ara, és el torn dels ajuntaments i consells comarcals que valoraran la situació socioeconòmica dels estudiants amb criteris objectius, a partir de l’anàlisi de la renda.

Els alumnes que compleixin els requisits, accediran a la valoració tècnica de l’equip de la Fundació i, finalment, a aquells que siguin becats, se’ls oferirà una beca Impulsa per als estudis, un ordinador, formació en competències transversals, acompanyament d’una persona mentora de referència i la implicació a un projecte de voluntariat social.

La tasca de la Fundació Impulsa és possible gràcies a la col·laboració en xarxa de múltiples agents del territori que garanteixen el bon desenvolupament de cada fase del procés de selecció dels alumnes Impulsa. Una col·laboració público privada que aposta per la innovació social per a garantir la igualtat d’oportunitats dels joves amb necessitats socioeconòmiques.

Al llarg de sis anys, la Fundació Impulsa ha becat a més de 230 alumnes als territoris del Berguedà, la Garrotxa, Osona i el Moianès, i compta amb la incorporació del Baix Empordà, Terrassa i Sabadell pel pròxim curs 21-22