La Cambra a l’Anoia i la Fundació Impulsa s’uneixen per impulsar la formació professional a la comarca

La Fundació Impulsa i la Cambra de Comerç de Barcelona a l’Anoia signen un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’impulsar iniciatives en l’àmbit de la formació professional dirigides al jovent de la comarca i permetre assolir els objectius de responsabilitat social corporativa de les empreses.

El text de l’acord, que ha estat signat pel president de la Fundació Impulsa, Carles Cuyàs, i el president de la Cambra de Comerç de Barcelona a l’Anoia, Xavier Badia, és el primer pas per establir un programa d’acció comú entre totes dues entitats que promogui sinergies i ofereixi suport mutu per tal que es puguin compartir recursos i potenciar el treball en xarxa. En concret, ambdues entitats s’emplacen a col·laborar mútuament per al desenvolupament de projectes i programes relacionats amb la formació professional, amb la formació transversal i l’acompanyament de l’alumnat, el mentoratge de la Fundació Impulsa i l’enfortiment del teixit empresarial de l’Anoia.

A l’acte de signatura també hi ha assistit l’ambaixador de la Fundació Impulsa a l’Anoia, Xavier Carles de l’empresa Grup Carles. Amb aquesta aliança, la Fundació Impulsa reafirma el seu objectiu de promoure la igualtat d’oportunitats dels/de les joves acompanyant-los/les en la seva formació i creixement personal. El Mètode Impulsa esdevé una peça clau per evitar l’abandonament acadèmic, potenciar el desenvolupament del joves que es troben en situació social i econòmica vulnerable i acompanyar-los a la seva inserció laboral.

La comarca de l’Anoia ha estat de nova incorporació aquest curs 2023 – 24 i des d’aquest primer any, 6 joves han rebut la beca i acompanyament de la Fundació Impulsa per a cursar un Cicle de Formació Professional. En el procés de selecció que s’està portant a terme actualment, hi ha hagut 21 sol·licituds de joves per optar a la Beca Impulsa.