La Fundació Impulsa rep 270 candidatures a la Beca Impulsa per cursar estudis de Formació Professional el proper curs 2024 – 2025

Pel proper curs 2024 – 2025, s’han rebut les sol·licituds dels joves que actualment estan cursant 4t d’ESO i que volen rebre la Beca de la Fundació Impulsa. A data d’avui, i a l’espera del tancament del procés d’entrada de candidatures, s’han rebut 270 sol·licituds: 21 de l’Anoia, 27 del Berguedà, 22 del Bages, 30 del Baix Empordà, 44 d’Osona, 21 del Moianès, 33 de la Garrotxa, 39 de Terrassa i 33 de Sabadell. Amb el procés encara obert, la Fundació preveu en les properes setmanes que es puguin arribar a les prop de 300 sol·licituds. L’ajut que dona la Fundació Impulsa es destina a joves amb motivació i compromís, però en situació de vulnerabilitat, perquè puguin cursar cicles de Formació Professional mitjançant un acompanyament integral.

El procés de selecció dels joves per accedir a la Beca Impulsa es basa en criteris econòmics i de motivació. La primera tria dels joves es fa a través dels centres educatius, els quals seleccionen l’alumnat susceptible d’aquesta beca; posteriorment els Consells Comarcals i els Ajuntaments fan la valoració socioeconòmica; i, finalment, l’anàlisi motivacional es porta a terme des del nostre equip psicopedagògic el qual, a través d’entrevistes individuals a cada candidat, analitza que els joves tinguin un compromís amb la Fundació, motivació pels estudis, voluntat d’esforç, constància, habilitats comunicatives i autoconeixement i una vocació pels estudis de FP.

Lluis Vila, Coordinador Pedagògic de l’Institut de Taradell comenta que la Beca Impulsa és una oportunitat única pels joves que tenen una situació complicada. “És donar confiança a un jove a que pugui formar-se, malgrat les dificultats socioeconòmiques que pugui tenir. També reforça el valor de potenciar la formació professional, així com l’agraïment que sempre donen les famílies quan veuen un futur laboral de qualitat pels seus fills.”

Sandra Llinarès, Responsable de l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa, comenta “És a través del procés de selecció que vetllem perquè els recursos que oferim als joves de la Fundació Impulsa es destinin a aquells que realment els necessiten i que tenen el potencial per aprofitar-los al màxim, com ho és l’acompanyament psicopedagògic, la mentoria, la quantia econòmica i les formacions. El procés de selecció també ens permet entendre les necessitats individuals, reptes i aspiracions de cada jove,  de manera que una vegada comencen a formar part de la Fundació Impulsa, els podem proporcionar l’ajut i acompanyament ajustat a la seva mesura.”

Els joves seleccionats per rebre la Beca Impulsa tindran el suport d’un mentor, persones que de manera altruista assumeixen aquest rol en el creixement humà i acadèmic dels joves Impulsers, i que alhora seran acompanyats per l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa. Un engranatge vital que assegura l’èxit del Mètode Impulsa.

Aquest curs la Fundació Impulsa serà present a 8 comarques així com també a dos municipis del Vallès Occidental (Terrassa i Sabadell). L’entitat es finança gràcies al suport de més de 170 Organitzacions Impulsores que de forma altruista creuen en el Mètode Impulsa i; alhora també  compta amb la col·laboració dels Consells Comarcals, diverses institucions públiques, centres educatius i entitats socials.

Des del curs 2015 -2016, des de la Fundació Impulsa s’han acompanyat més de 560 joves als diferents territoris on és present l’entitat,  85% dels quals han finalitzat els cicles de FP (versus el 50% de la mitjana catalana) i un 74% troben feina vinculada amb els seus estudis.