El Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC) reconeix la tasca de la Fundació Impulsa a la 10a Nit de l’Eficiència

El Teatre Nacional deCatalunya va acollir el dijous 8 de juny la10a Nit de l’Eficiència, el majoresdeveniment del sector energètic de Catalunya, organitzat pel Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC) que va comptar amb la participació de més de 500 empresaris i professionals del sector, a més dels principals càrrecs institucionals del país. Durant l’esdeveniment, es van lliurar els guardons de la 5a edició dels premis EmErgEnt, que tenen com a objectiu reconèixer a emprenedors/es i/ start-ups que hagin desenvolupat projectes innovadors en el sector de la gestió energètica eficient a Catalunya. I a més, enguany el CEEC ha inclòs una nova distinció premiant una entitat social, que en aquest cas ha estat la Fundació Impulsa. El nostre president, Carles Cuyàs, va ser l’encarregat de recollir el premi de la mà d’Albert Castellanos, secretari d’Empresa i Competitivitat i Jordi Rabat, CEO & Founder d’Energy Tools Consulting, empresa patrocinadora del premi.

Des de la Fundació Impulsa, agraïm el reconeixement, que ha consistit en un donatiu de 2.000€, i felicitem a la resta de guardonats així com també al Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya per la celebració del seu 15è aniversari.

Joaquim Daura, president del CEEC, va donar la benvinguda als assistents  destacant el moment actual de transició energètica en el que ens trobem i el repte que suposa pel sector, assenyalant les 5 dimensions clau d’aquesta transició, que segons ell passen per “l’eficiència, l’autosuficiència, la descarbonització, la democratització i el coneixement de l’energia”.

Els projectes guardonats a la 5a edició dels  Premis EmErgEnt

Els Premis EmErgEnt compten amb dues categories, “Llavor” i “Producte”. En la categoria “Llavor” el premiat va estar Alejandro R Goñi  de  SOLS per l’accelerador de tecnologies fotovoltaiques de l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona. I en la categoria de “Producte”, els premiats van ser Oihan Goenaga, Ander Etxeberria Aranburu i Juan Trullos Pastor per  Zenit – Comunidades energéticas inteligentes.

Durant La Nit també es va fer entrega del Premi Comunicació 2023, un guardó que reconeix la feina dels professionals i mitjans de comunicació que sensibilitzen sobre l’emergència climàtica i la importància de l’eficiència energètica i energies renovables. Un premi que es va atorgar al periodista Xavier Grau, corresponsable de la secció d’economia del diari Ara.

La Nit de l’Eficiència d’enguany va comptar amb el suport d’Energy Tools, Organització Impulsora de la Fundació Impulsa i de la qual el seu CEO, Jordi Rabat n’és l’Ambaixador a La Garrotxa; amb el suport de l’Institut Català de l’Energia, Estabanell, Sorigué, Elecnor, Energy Tools, Simon, Circutor, Factor Energia, La Mútua dels Enginyers, PGI Engineering & Consulting, ARCBcn – ERF Energía & Sostenibilidad, BAXI, Druids, PACI Global, Schlaich Dauss i Vega Chargers. El diari digital, VIA Empresa, n’ha estat el media Partner.