Els 302 Impulsers i 266 mentors d’aquest curs valoren amb un excel·lent les formacions de la Fundació Impulsa que els han acompanyat en el seu creixement professional i humà

A pocs dies per acabar el curs d’enguany, des de la Fundació Impulsa ja hem finalitzat el pla formatiu que ha acompanyat a 302 joves i 266 mentors, que tant uns com altres han valorat amb una mitjana de 9 sobre 10.

Els objectius principals del pla formatiu d’enguany han estat proporcionar eines per potenciar el desenvolupament personal, acadèmic i professional dels joves; formar-los amb els compromisos i valors del mètode Impulsa; facilitar l’acompanyament i seguiment dels joves i de la seva relació de mentoria amb l’equip psicopedagògic i crear vincle i sentiment de pertinença d’aquests amb la Fundació Impulsa i amb el grup d’iguals del seu territori (Impulsers). En aquesta línia, cal destacar que de les opinions recollides per part dels joves, el contingut més ben valorat ha estat el relacionat amb les habilitats emocionals. Així ho manifesten alguns Impulsers: : “Tots tenim un objectiu en aquesta vida, la meitat es queden sense fer res al respecte, ja que creuen que no el poden aconseguir, la qual cosa fa que es quedin en el mateix lloc que estan. Les possibilitats sempre existeixen i res és impossible amb l’esforç i dedicació que li posem a les coses”, assegura un Impulser d’Osona que està cursant Cicle Formatiu de Grau Superior. Igualment, també valoren positivament les formacions relacionades amb les competències professionals: “Em va agradar molt la sessió, el punt de vista que tenia en Dionís per enfocar les adversitats i de la manera amb la qual s’expressava va ser molt TOP. Amb esforç, implicació i constància tot es pot aconseguir”, comenta un altre jove de Grau Superior. En aquesta línia, l’Angelica, Impulser de La Garrotxa, va voler posar en valor una de les formacions impartides en competències professionals sobre cultura financera impartida pel CEO de FredVic i President de la Fundació Impulsa, Carles Cuyàs, fent-nos arribar aquest vídeo resum fer per ella mateixa:

També finalitza el pla formatiu als mentors, a través del qual es busca empoderar aquestes persones que voluntàriament destinen el seu temps a contribuir al creixement personal i humà dels Impulsers. Amb la voluntat d’ajudar-los a fer aquest acompanyament als joves, se’ls han ofert 51 sessions formatives al llarg de tot el curs,  formacions destinades a dotar-los d’eines i recursos per teixir una relació de mentoria satisfactòria, així com també se’ls han ofert un seguit de píndoles formatives sobre orientació acadèmica i professional, escolta activa, i dues de més específiques sobre gènere i racisme, sempre des de la perspectiva de l’acompanyament com a mentors/es. Ho detalla la tècnica de formacions de la Fundació Impulsa, Marta Garrido: “Enguany hem apostat per incorporar també aquestes sessions ja que volíem ampliar i oferir continguts més específics que ajudessin als mentors a fer un acompanyament integral i òptim als joves Impulsers. L’objectiu també ha estat aportar continguts nous per aquells mentors que ja porten més de dos anys col·laborant amb la Fundació”. Amb la voluntat que els mentors se sentin acompanyats pels seus iguals, s’ha tornat a apostar per un espai on es puguin trobar entre ells i compartir experiències de manera presencial, ja que a petició dels mentors, la majoria de formacions a aquestes persones voluntàries s’han fet de manera virtual per tal de facilitar-los la participació. La Carme és mentora del Bages i explica què li han aportat aquestes formacions.

Itineraris formatius als joves segons necessitats

Pel que fa a les formacions als joves, aquest curs se’ls han ofert 209 hores de formació, dividides en 100 sessions en competències transversals i 18 sessions en competències professionals que han contribuït al seu creixement personal i professional.

Per aconseguir-ho, des de l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa s’han elaborat diferents itineraris formatius segons cada perfil. Als joves, se’ls ha ofert una formació o una altra depenent de si estaven cursant estudis d’FP de Grau Mitjà o de Grau Superior. Ho explica la Tècnica de Programes i cap de formacions, Marta Garrido: “Enguany el pla formatiu adreçat als joves de Grau Mitjà s’ha centrat en consolidar i continuar desenvolupant les formacions del curs passat ja que es va elaborar un pla formatiu molt ambiciós i les valoracions per part dels joves i dels formadors van ser molt satisfactòries. En aquest sentit, s’han combinat formacions en continguts transversals i professionals, prioritzant les primeres en el cas dels Impulsers de primer i segon any, i les segones amb els Impulsers que cursen Grau Superior, aspecte de més interès per aquest perfil de joves que es troben més a prop de la incorporació al món laboral”. En aquesta línia, s’han incorporat al pla formatiu del curs passat noves píndoles formatives en ‘soft skills’, formacions específiques en cultura financera i en la plataforma de LinkedIn, i càpsules motivacionals a través d’històries de persones amb una trajectòria vital d’èxit marcada per l’esforç, la motivació i la constància que han permès als joves aprendre’n i tenir una connexió directa amb una persona professional del seu àmbit. Per fer-ho, hem comptat amb la col·laboració de professionals de diferents empreses com Quadpack, Frime, o Tech Data, entre d’altres.

Paral·lelament a aquests dos plans formatius i emmarcat dins el Programa Oportunitats Laborals (programa d’inserció i formació dels joves en l’àmbit laboral), s’han mantingut les visites a empreses en què els Impulsers han pogut conèixer de primera mà l’àmbit professional. Amb aquesta mateixa voluntat, s’ha fet un any més la Jornada Impulsa Futur. I també s’han continuat oferint les classes d’anglès gratuïtes gràcies al voluntariat de Quadpack i dels joves de Sant Ignasi, que enguany incrementen el nombre de places a ofertar.

Actualment l’equip tècnic de la Fundació Impulsa ja està treballant en el pla formatiu pel proper curs, en que es tindran en compte les opinions recollides tant per part dels joves com per part dels mentors i les necessitats detectades al llarg d’aquest curs.