Finalitzem les formacions gratuïtes d’anglès a Impulsers, possibles gràcies al voluntariat corporatiu de treballadors de Quadpack i a alumnat de l’escola Jesuïtes Sant Ignasi

Per segon any consecutiu, més de 20 Impulsers han pogut gaudir de classes gratuïtes en anglès, una activitat que va néixer l’any passat de la mà de la nostra Ambaixadora a Sabadell Tania Nadal, i que és possible gràcies al voluntariat corporatiu de treballadors i treballadores de Quadpack, i a alumnat de l’escola Jesuïtes Sant Ignasi.

Es tracta d’una oportunitat per al creixement acadèmic dels joves, que han comptat amb entre mitja hora i una hora de classes individuals d’expressió oral en anglès i en format virtual, i esdevé també una experiència per l’alumnat de 1r de Batxillerat de l’escola Sant Ignasi, que els permet convalidar crèdits per a l’assignatura d’acció social. Per a Quadpack, és una opció més de voluntariat corporatiu per als seus treballadors i treballadores.

Cal destacar que a nivell global, la valoració que l’alumnat fa de les classes d’anglès és molt positiva i de gran utilitat per als joves: el 50% valora amb la puntuació màxima (4) el què ha après en les classes dutes a terme, i el 65% valora el contingut de les classe també amb aquesta màxima puntuació. Així ho manifesten alguns dels Impulsers participants: “Al ser classes individuals dona peu a que siguin personalitzades i poder avançar al ritme que millor em va, i això ajuda a tenir molt més interès i ganes d’aprendre”, explica la Nayra López. També pel que fa a la relació establerta i el tracte rebut, la majoria dels joves descriuen als tutors/es com a “agradables, propers, compromesos i amables”, el que contribueix a l’aprenentatge dels joves: “gracies a la meva professora he millorat molt en el meu vocabulari i he après a utilitzar els verbs en passat i futur, cosa que m’és de molta utilitat”, manifesta Zineb Karrouch. En aquesta línia, altres Impulsers també aprofiten la valoració per agrair l’esforç dels voluntaris i voluntàries que han fet possibles aquestes classes d’anglès: “Agraeixo moltíssim l’esforç que fa perquè jo aprengui anglès”, diu Zahira Chagraoui.

La iniciativa encaixa amb l’aposta estratègica de la Fundació Impulsa a l’hora de potenciar l’aprenentatge de la llengua anglesa atenent que és un element clau que facilita l’accés dels joves al món laboral: l’anglès és idioma oficial a més de 70 països i segons Adecco, una de cada tres ofertes de feina exigeix un idioma estranger i el 92% dels casos aquesta llengua és l’anglès, el que reafirma aquesta llengua com la més demandada per les empreses, esdevenint un requisit gairebé imprescindible en el 89% de les ofertes de feina.

Aquestes formacions gratuïtes d’angles s’han ofert a tots els Impulsers, que s’han seleccionat seguint criteris d’ordre d’inscripció, motivació, necessitat i compliment de compromisos.