“Es tracta que, en un moment de dubte, sàpiguen que tenen algú de confiança”

Vicky Martínez, Mentora de la Fundació Impulsa

#ProtagonistaImpulsa

La Vicky es va formar en Ciències Empresarials i, posteriorment, en Administració i Direcció d’Empreses. Després de 20 vint anys treballant en tasques de gestió, organització i administració empresarial, un moment personal complicat la porta a iniciar un procés d’autoconeixement que l’empeny a fer un gir a la seva trajectòria professional.

Actualment, treballa en el que realment li agrada, la teràpia psicocorporal, acompanyant persones que passen per etapes difícils en l’aprenentatge de gestionar les emocions.

Fa dos anys que és mentora de la Fundació Impulsa i se sent molt agraïda amb l’experiència. Es mostra propera, pràctica i senzilla, en la seva vida i en el seu acompanyament als Joves Impulsers.

– Què t’atrau de la mentoria social?

Ser a prop dels joves. La seva mirada de descoberta constant, així com certa seguretat innocent, em dona frescor i m’enriqueix; n’aprenc.

– Què creus que és el més important que pot aportar el mentor o la mentora al jove?

Per mi és molt senzill: ser-hi. L’important és que ells sàpiguen que hi ets, per acompanyar-los, per escoltar-los, per compartir, per recolzar… deixant que es creï el vincle i sentin confiança per poder obrir-se i utilitzant l’acompanyament en l’àmbit que sigui, tant personal com professional.

– Com és el dia a dia de l’acompanyament?

Cada mentor s’organitza com vol. Jo acostumo a fer trobades periòdiques de seguiment amb els joves, a més d’algunes formacions puntuals que organitza la Fundació Impulsa. Es tracta de teixir una relació de confiança perquè comptin amb tu. Jo ho faig essent propera, explicant-los coses de la meva vida, igual que espero que ells me n’expliquin de la seva, ser present sense envair.

– Va més enllà dels estudis

Sí. Perquè sempre hi ha un acompanyament emocional, però també perquè enfortir els vincles entre persones amb qui potser no haguéssim coincidit mai ens fa ser millors persones, i això després ho traspasses a altres aspectes de la teva vida. En aquest sentit, la Fundació Impulsa fa una feina molt important d’enxarxar joves, mentors i empreses, i la fa d’una manera bonica i eficient. Això, quan dediques temps al voluntariat, s’agraeix.

“Enfortir els vincles entre persones amb qui potser no haguéssim coincidit mai ens fa ser millors persones, i això després ho traspasses a altres aspectes de la teva vida”

– Amb quins reptes t’has anat trobant, durant l’experiència com a mentora?

Potser he tingut molta sort o des de la Fundació Impulsa han seleccionat molt bé la meva parella de mentoria, però la veritat és que no m’he trobat amb cap gran repte. Les meves dues experiències com a mentora han estat molt boniques, amables i agraïdes. Si haig de destacar algun moment, seria el principi, quan em vaig sentir una mica desorientada al no saber exactament què és el que has de fer, si arribes a tot arreu on hauries d’arribar… Tot i això, no considero que fos un gran handicap.

– Animaries a altres persones a participar al Programa Impulsa Mentoria?

Sí que l’animaria i de fet, sempre l’animo! Sobretot a les meves amistats i gent més propera. Crec que és un compromís bastant assumible: no et requereix de moltes hores i hi ha molta flexibilitat d’horaris per poder-t’ho combinar. A més, poder acompanyar a un jove que necessita un cop de mà, conèixer el seu món i les seves vivències, és una experiència molt enriquidora.

“Poder acompanyar a un jove que necessita un cop de mà, conèixer el seu món i les seves vivències, és una experiència molt enriquidora”

– Quina relació estableixes amb la Fundació Impulsa?

Sempre són presents per donar-te suport en la mentoria. Però, sobretot, jo destacaria que és una entitat que té clar els seus objectius i els passos per arribar-hi. Tenen un equip de professionals motivat i uns programes clars, que faciliten que els joves es desenvolupin.

Si vols col·laborar en la tasca de la Fundació Impulsa a través de la mentoria, posa’t en contacte amb nosaltres.

Fes-te mentor o mentora,
acompanya un jove Impulser

Ets una organització?

Omple el formulari per a més informació