Finalitzem les sessions de formació per a persones mentores del curs 2020-21

Des de la Fundació Impulsa s’han impartit més de 50 sessions formatives destinades a empoderar els mentors i mentores en l’acompanyament als joves

Durant el curs 2020-21, la Fundació Impulsa ha comptat amb més de 150 persones mentores implicades en l’acompanyament dels joves becats mentre cursen estudis de Formació Professional (FP). Les persones que se sumen a fer acompanyament als joves, reben un programa formatiu d’entre 8 i 10 sessions d’aproximadament 1.30h durant el curs, amb l’objectiu de proporcionar el coneixement, les eines i el suport necessari per poder guiar als joves en la seva transició de creixement. El programa s’adapta segons les necessitats de cada relació de mentoria per garantir la seguretat i autonomia de la persona mentora.

Pla de formació i acompanyament per a mentors

L’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa crea les relacions de mentoria basant-se en la trajectòria, interessos i necessitats dels joves i els mentors. Un cop fetes les parelles comença un acompanyament de mínim un any i preferiblement dos amb el qual la relació de mentoria va evolucionant i l’equip de la Fundació sempre hi està al costat, per garantir que el jove sempre es posa al centre, prioritzant els seus objectius acadèmics, professionals i personals.

Les formacions que es duen a terme són de tres tipus:

• Formacions tècniques: professionals especialitzats en la comunicació, psicopedagogia i educació dinamitzen sessions per proporcionar coneixement i reflexió sobre el rol de la persona mentora i la gestió emocional, així com eines pràctiques d’aplicació a la relació de mentoria.
  • Formacions pràctiques: trobades en grups reduïts on les tècniques de l’equip psicopedagògic Impulsa promouen compartir les experiències pròpies de cada persona mentora i posar-les en comú per trobar eines d’aplicació directa per cada cas.
  • Formacions divulgatives: sessions d’interès general dins el context de la mentoria, dinamitzades per experts i que normalment s’obren al públic general. Hem tancat aquest curs amb la sessió sobre comunicació durant l’adolescència amb el professor i psicopedagog Juanjo Fernández.
  • Trobades de networking: A banda, es realitzen actes i trobades periòdiques entre els mentors, organitzacions col·laboradores, ambaixadors i patrons de la Fundació.

Les últimes formacions tècniques impartides del curs 2020-21 han estat dinamitzades per:

• Eulàlia Tort, especialitzada en comunicació i coaching, ha parlat sobre l’empoderament i autonomia, dirigit sobretot als mentors i mentores que es troben en la primera fase, de creació del vincle. S’han treballat aspectes com l’acompanyament en la gestió emocional del jove davant dels fracassos i posar límits en la intervenció de la persona mentora en l’evolució del alumne.
  • La psicopedagoga Noe Pla, ha tancat el curs amb una formació sobre motivació i automotivació destinada principalment a les persones mentores en la segona fase, un moment on es manifesta cert risc d’estancament: com podem seguir treballant un cop s’han assolit els objectius establerts.
  • Anna Reina, tècnica d’educació i orientadora professional de l’Ajuntament de Sabadell, ha ofert una sessió més tècnica, sobre eines, guies i accés a la informació sobre itineraris formatius. Aquesta sessió s’ha dirigit als mentors i mentores de la fase 3, en el moment en que els joves acaben cicles formatius i s’introdueixen al món laboral, o segueixen estudiant amb un cicle de formació de grau superior.

Per dinamitzar les formacions tècniques al llarg d’aquest curs 2020-21, també hem comptat amb la col·laboració de Fundació JOV, qui va iniciar el cicle de sessions al novembre enfocant-se en aspectes com el compromís i entusiasme, l’acompanyament dels joves en la presa de decisions i també l’enneagrama per conèixer-los amb més profunditat i orientar-los en la tria de l’itinerari professional. L’Eulàlia Tort també va participar al febrer amb una formació enfocada a l’empatia i la comunicació horitzontal i, per aquells mentors i mentores en fase de la relació de mentoria més avançada, van treballar l’establiment d’objectius, per detectar les necessitats del jove i també un pla d’acció per poder complir-los. Jaqueline Vérez, responsable de formació i orientació de la Fundació Impulsa, va dinamitzar una sessió per al tancament de l’enneagrama, un acompanyament als mentors per a trobar eines i conèixer les potencialitats dels joves mentorats, i optimitzar així la seva orientació a nivell professional.

Des de la Fundació Impulsa treballem per poder oferir un acompanyament de qualitat als mentors i mentores a qui agraïm l’assistència a les formacions, així com als col·laboradors i col·laboradores que les han dinamitzat al llarg del curs. L’objectiu per al curs vinent és apostar per una major internalització de la tasca formativa i en aquesta línia la Fundació ha incorporat noves persones a l’equip durant aquest curs per a fer-ho possible.

Vols coneixer tots els detalls del pla de formació per a mentors i mentores Impulsa?