Es presenta als mentors la segona edició del Programa Ajuda Formació Professional

La sala Sert de l’edifici El Sucre de Vic va ser l’escenari escollit perquè la Fundació Impulsa presentés als futurs mentors la segona edició del Programa Ajuda Formació Professional per al curs 2016-2017. Va ser el 14 de novembre en un acte que va aplegar una trentena de persones, entre mentors i membres de la Fundació.

Després d’una breu introducció de la coordinadora de la Fundació, Júlia Fabregó, el president Carles Cuyàs va presentar la Fundació a tots els assistents. Tot i que també va parlar d’on havia sorgit la idea de crear-la i de les seves primeres passes, el seu torn es va centrar sobretot en la tasca que està fent l’entitat i en els beneficis que comporta pels estudiants que se’n beneficien.

A més, Cuyàs va posar xifres a la primera edició explicant que “dels 40 alumnes que optaven a la beca, 19 van poder ser becats perquè complien els requisits que es demanen. A la segona edició hi haurà 36 joves, entre els de primer any i segon, que s’acolliran al Programa”. Amb tot, va fer-ne una valoració positiva i va engrescar a tots els que en prenen part a continuar treballant en la mateixa línia i amb el mateix rigor. També va voler destacar el fet “novedós” que té la iniciativa, basada en la mentoria, i el suport de les 30 empreses que hi ha al darrere.

La presentació va continuar de la mà del coordinador Projecte de Mentoria, Ferran Camps, que va definir què vol dir ser mentor. “L’únic que heu de fer és explicar la vostra experiència. Escoltar, respectar i compartir”, va dir als futurs mentors. Camps va donar-los algunes instruccions referents al moment de fer les trobades i alguns consells, tenint en compte l’experiència acumulada durant la primera edició. Va afegir també que cada parella es triava en funció de l’àmbit o sector al qual pertanyen.

Per aquesta edició, i com a novetat respecte la primera, tant els mentors com els mentorats hauran de respondre a qüestionaris periòdics. Serviran, tal com va dir la psicòloga de la Fundació, Maria Martínez, per anar fent un seguiment del becat i alhora per fer millores en el Programa de cara a futures edicions. Martínez va insistir en el fet de fomentar el diàleg durant les trobades i també d’intentar resoldre els dubtes que puguin tenir. Va assegurar que l’ideal és establir un vincle de confiança entre mentor i mentorat però que això s’aconsegueix a base de temps i de forma natural, que és important no forçar la situació.