La Fundació Impulsa obté el Segell MC de la qualitat de la mentoria social

Des de la Fundació Impulsa apostem fermament per la mentoria social de qualitat i de fet, aquest és un dels pilars de l’èxit del Mètode Impulsa. Per això, aquest any hem presentat, auditat i acreditat el compliment dels estàndards de qualitat establerts per la xarxa estatal Coordinadora de Mentoria Social tot obtenint, així, el Segell MC.

El Segell MC és un sistema de qualitat dissenyat per la Coordinadora de Mentoria Social per tal d’avaluar i millorar la qualitat metodològica de tot tipus de programes de mentoria que treballen amb col·lectius vulnerables. La validesa del Segell MC és de 3 anys. El procés d’acreditació ens ha permès valorar la qualitat de la mentoria des del punt de vista metodològic.

El Segell MC sorgeix d’un treball de sistematització d’estàndards de qualitat internacionals validats científicament i del seu contrast amb projectes de mentoria consolidats, per tal d’establir un llindar exigent i, a la vegada, adequat al context estatal. El resultat d’aquesta feina és una matriu d’avaluació que parteix de les fases d’un projecte de mentoria i que estableix 10 requisits per acreditar la qualitat metodològica. Per a cada requisit s’exigeix un conjunt d’estàndards.

El sistema de qualitat estableix dos nivells d’acreditació: el Segell MC i el Segell MC+. Mitjançant un procés d’auditoria, hem validat el compliment dels estàndards de qualitat establerts al Segell MC. La verificació del compliment s’ha realitzat a través de la revisió documental i d’entrevistes amb el personal tècnic i amb persones mentores i mentorades participants al projecte.

Des de la Fundació Impulsa rebem amb orgull aquesta acreditació i donem les gràcies a l’equip psicopedagògic i a totes les persones participants per haver fet possible aquest projecte i l’obtenció del Segell MC. Agraïm, també, a la Coordinadora de Mentoria Social el seu acompanyament durant aquest procés, que ens ha permès seguir millorant la nostra intervenció.

Per a més informació sobre el Segell MC/MC+, es post visitar www.qualitymentoring.org. Si teniu un projecte de mentoria social, no dubteu en realitzar el test d’autoavaluació que trobareu a la seva pàgina web.