LA FUNDACIÓ PRESENTA EL SEU PROJECTE A LES FAMÍLIES DELS NOUS ALUMNES BECATS A OSONA, LA GARROTXA I EL BERGUEDÀ

La Fundació Impulsa empren el nou curs acadèmic 2019-2020 amb l’acte oficial de presentació del seu projecte a les famílies dels 60 nous alumnes becats a Osona, la Garrotxa i el Berguedà. La Fundació, amb un total de 112 alumnes becats, amplia la seva xarxa social amb la incorporació, per primer any, de la comarca del Berguedà en el projecte.

Les tres sessions informatives, que es van dur a terme el 4 i 5 de setembre a Osona, i la Garrotxa i el Berguedà, respectivament, es van desenvolupar en un ambient distès i proper i amb una àmplia participació de les famílies i tutors legals de la nova fornada de joves que, enguany, han estat seleccionats per beneficiar-se dels ajuts.

Dirigides per la Marta Miró, coordinadora general del Programa Ajuda a la FP, la Carla Vidal, tècnica de suport a Vic i Olot i la Laura Ortiz, coordinadora de la Fundació Impulsa al Berguedà, les sessions varen servir per donar a conèixer els darrers detalls del projecte i per resoldre dubtes abans de l’inici, imminent, del nou curs escolar.

Després d’una breu explicació de l’origen de la Fundació, del seu compromís social, els seus objectius i la seva trajectòria, les sessions varen continuar amb l’exposició dels detalls més pràctics pel que fa al Programa Ajuda a la FP, com ara les prestacions i obligacions dels nous alumnes així com el paper de les famílies i tutors legals en tot el procés. La figura del mentor i el seu rol amb els estudiants també va ocupar gran part dels continguts de la sessió, com a figura imprescindible en el mètode d’acompanyament i suport. En el marc del Programa de Mentoria, properament els mentors es presentaran als alumnes en una jornada grupal a cadascuna de les comarques.

L’acte va concloure amb un breu de torn de precs i preguntes i desitjant a les noies i nois un bon inici de curs.

La Fundació Impulsa va néixer l’any 2015 a Osona de la mà de quatre joves empresaris amb l’objectiu d’esperonar i facilitar, des de la formació professional, l’aportació de talent de joves amb ganes d’aprendre i progressar però amb dificultats socioeconòmiques o entorns desafavorits. Gràcies a les donacions d’empreses i institucions i al voluntariat, la tasca endegada ara fa 4 anys s’ha convertit en un projecte consolidat, amb una metodologia pautada i efectiva i amb prou bagatge i experiència com per poder ser reproduïda, amb èxit, a qualsevol comarca amb teixit empresarial i socialment compromesa del territori català.