L’ACTE PER AMPLIAR LA XARXA DE MENTORS I MENTORES HA ESTAT TOT UN ÈXIT

A la jornada d’ahir a Vic, es va projectar la mentoria com a eina de compromís individual amb el territori i també com a eina de RSE per a les empreses

La jornada que Fundació Impulsa va organitzar ahir a la Casa Ricart de Vic. Amb el títol “La mentoria com a eina de responsabilitat social al territori” va resultar un èxit. La jornada va projectar el mentoring com a eina de Responsabilitat Social Empresarial (RSE) a les empreses, i com a eina de voluntariat social per a les persones que volen mostrar el seu compromís social amb l’acompanyament des del seu coneixement.

El creixement del nombre de nois i noies d’Osona, la Garrotxa i al Berguedà que accedeixen a les beques Impulsa fa que es requereixin més voluntaris per mentoritzar els becats.

A l’obertura de la jornada, la patrona de Fundació Impulsa i CEO de Novatilu, Andrea Carandell, va expressar amb xifres, l’èxit de les beques Impulsa: “Més de 100 joves han rebut les beques, un 95% dels becats acaben els estudis, un 62% continuen els estudis de grau superior, i més d’un 70% aconsegueixen feina”.

L’acte va seguir amb una conferència a càrrec de la presidenta de la Coordinadora de Mentoria Social i directora de l’Associació Punt de Referència, Rita Grané, que va explicar què és la mentoria i com cal establir i gestionar la relació del mentor amb el mentorat.

La jornada es va tancar amb una taula rodona per mostrar experiències reals de mentors i mentorats. A la taula hi van participar Josep Crespi, mentor natural a Frigorífics Ferrer i mentor Impulsa; Juli Ferrer, director de compres de Frigorífics Ferrer, mentorat natural de Josep Crespi i patró d’Impulsa; i Judith Lahosa, Mentorada de la Fundació Impulsa i estudiant de Grau Superior.

Tots tres, i des de la seva experiència personal, van constatar que per a ser mentor o mentora no cal tenir cap formació específica, sinó tenir una actitud d’escolta i empatia per acompanyar els joves. Van reiterar que fer mentor d’Impulsa no requeria d’una gran inversió de temps, perquè les trobades de seguiment són, com a mínim, un cop al mes. Finalment es va fer una crida a les empreses de la comarca per promoure la Responsabilitat Social al territori aportant mentors i mentores dels seus equips o col·laborant amb la Fundació.