Noel confia a la Fundació Impulsa el servei d’acompanyament emocional i professional dels joves aprenents de la Fundació Kreas

L’alimentària Noel compta des d’aquest curs amb el suport de l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa per oferir un acompanyament transversal als joves que fan estada a l’empresa, amb l’objectiu de retenir talent a l’empresa i evitar l’absentisme o l’abandonament. Es tracta d’alumnat provinent del programa K del centre integral de formació en indústries càrnies i agroalimentàries Kreas.

Els joves, d’entre 18 i 25 anys, s’estan formant per obtenir el certificat de professionalitat nivell 1 en operacions auxiliars d’elaboració a la indústria alimentària i el nivell 2 de carnisseria i elaboració de productes càrnics. Es tracta d’alumnes poc qualificats i en situació de vulnerabilitat amb ganes de millorar el seu futur professional i personal. Així ho explica la Responsable d’Organització de la Fundació Impulsa, Carla Vidal: “Des de l’equip psicopedagògic de la Fundació els estem oferint una formació mensual en competències transversals a través de la qual els donem eines i treballem valors com el compromís i les competències bàsiques pel lloc de feina que ocupen. D’aquestes sessions, en fem un seguiment i setmanalment ens reunim amb l’equip tècnic de Noel i de Kreas per parlar de l’evolució dels joves, treballar necessitats concretes de cadascun i veure com estan vivint l’estada a l’empresa, conèixer el seu grau de satisfacció, i acompanyar-los emocionalment en aquest procés”, detalla.

Amb aquest nou programa, la Fundació Impulsa inicia el camí cap a la prestació de serveis de formació i assessoria a altres organitzacions que es poden beneficiar de la implementació interna del Mètode Impulsa entre el seu personal, a nivell de processos d’acompanyament psicopedagògic a treballadors, formacions en competències transversals, processos interns de mentoria, entre d’altres serveis que la Fundació Impulsa ha començat a prestar des de principis d’aquest curs.

Aquesta realitat suposa un repte que s’encara amb molta il·lusió ja que és la primera vegada que l’entitat amplia les fronteres per aportar el Mètode Impulsa. A més, esdevé especialment enriquidor ja que s’està fent un treball conjunt entre professionals de les tres organitzacions implicades per anar donant resposta a les necessitats que van sorgint i que permetin acompanyar aquests joves.