Quadpack ofereix dues formacions sobre mercat laboral als Impulsers a través del seu voluntariat corporatiu a la Fundació Impulsa

El contracte, la prospecció i la inserció laboral i el networking van centrar les formacions sobre mercat laboral que Iñigo Domínguez i Javier Barquino, treballadors de Quadpack, van impartir fa uns dies als Impulsers dels diferents territoris dins el marc de voluntariat corporatiu que la Fundació Impulsa ofereix a les empreses.

A través d’aquestes formacions, els joves van poder conèixer els diferents canals de cerca de feina, els recursos virtuals que hi ha per poder complementar el perfil professional amb formacions gratuïtes (moltes d’elles amb reconeixement per part d’entitats oficials), els tipus d’entrevista que existeixen i com es pot aconseguir una xarxa de contactes importants fent networking. Ho van fer, en aquest cas, en una sessió presencial a càrrec de Javier Barquino, advocat del departament legal de Quadpack, que també va sorprendre als joves amb una dinàmica de joc de rol d’entrevista grupal molt habitual a empreses de diferents sectors i que els Impulsers van valorar molt positivament.

Així ho explica la Responsable de Formació i Orientació de la Fundació Impulsa, Jacqueline Vérez: “El fet de poder posar en pràctica els conceptes teòrics que es transmetien va ser molt ben valorat pels joves, així com la gran quantitat de recursos que es van posar al seu abast i que en molts casos (sobretot pel que fa a formacions gratuïtes) desconeixien. Amb la frase anònima <<No ets el que assoleixes, sinó el que superes>>, el Javier va finalitzar la formació acabant de captar l’atenció dels joves, que van plantejar-li moltes preguntes i van valorar molt positivament la sessió destacant la practicitat de la mateixa, les eines i recursos adquirits i la descoberta sobre l’existència de les entrevistes grupals. Una satisfacció compartida pel mateix formador, que va posar de manifest el valor del voluntariat corporatiu: “És molt beneficiós veure l’impacte que té en tothom; és molt poc el que tu dones i molt el que reps. Animo totes les empreses a fomentar aquest tipus de voluntariat corporatiu i a tothom que formi part d’aquestes empreses que vingui i ho vegi amb els seus propis ulls”, anima Barquino.

A mans del Responsable d’Administració de personal i nòmina, i Compensació salarial i beneficis socials de Quadpack, Iñigo Domínguez, els Impulsers també van poder aprendre virtualment què és una nòmina, què suposa la contractació d’un treballador, quina diferència hi ha entre el sou brut i el net, què és l’IRPF o els diferents tipus de contractació que existeixen. Una sessió que també va comptar amb formació pràctica en la que, a través d’una dinàmica de joc de rol, una suposada responsable de recursos humans va plantejar cinc casos als joves, que, assessorats pel formador, van analitzar i resoldre.

Les dues sessions s’emmarquen dins el programa de voluntariat corporatiu que la Fundació Impulsa ofereix a les empreses.