Participem a la presentació de la Plataforma Zero Abandonament, de la Fundació Bofill

Com a organització que treballem per promoure la igualtat d’oportunitats dels joves amb talent i motivació però en situació de vulnerabilitat social perquè puguin cursar estudis de FP i contribuir d’aquesta manera a reduir l’abandonament escolar prematur, des de la Fundació Impulsa hem participat a la jornada de presentació de la Plataforma Zero Abandonament, organitzada per la Fundació Bofill. L’entitat promou la transformació i el canvi social a través de l’educació, treballant per impulsar recerques, debats i iniciatives amb l’objectiu de generar oportunitats educatives i combatre les desigualtats socials.

En sintonia amb aquest repte, compromesos amb la igualtat d’oportunitats dels joves i amb la voluntat d’explorar, aprendre i compartir iniciatives per fer front a l’abandonament escolar prematur (AEP), agraïm a la Fundació Bofill que ens hagi convidat a formar part d’aquesta nova Plataforma, que esdevé una crida als municipis i a tota la comunitat educativa per reduir la xacra de l’abandonament escolar prematur. Un espai on compartir propostes i aprenentatges sobre què funciona als nostres municipis contra l’abandonament i per explorar i activar, de manera col·lectiva, noves estratègies que el redueixin.

Durant la jornada, hem pogut escoltar de la pròpia veu dels joves què  funciona contra l’AEP, així com també hem pogut compartir experiències amb altres iniciatives exitoses que treballen al territori. La jornada ha comptat amb la col·laboració de l’alumnat dels CFGM de l’Institut La Mercè, estudiantat de l’escola restaurant El Repartidor-Fundació El Llindar i ha finalitzat amb l’espectacle musical ‘Tocant les Pilotes contra l’abandonament’.

Segons dades facilitades per la mateixa Fundació Bofill, Catalunya ha reduït les xifres d’abandonament escolar prematur (16,9 %) en els darrers anys, però continuem sent un dels territoris europeus on més joves abandonen els estudis, tant amb relació a Espanya (13,3%) com a la mitjana europea (9,7%).