Més de 100 persones s’endinsen en el cervell adolescent a través de la xerrada ‘Eines pràctiques per a facilitar la regulació emocional en l’adolescència’, a càrrec de la mediadora Sònia Méndez

Mares, pares, professorat i persones mentores, entre d’altres col·lectius que en el seu dia a dia mantenen alguna relació directa amb el món adolescent, han participat a la xerrada online que, sota el títol ‘Eines pràctiques per a facilitar la regulació emocional en l’adolescència’, ha ofert la Fundació Impulsa a mans de la mediadora familiar, laboral i comunitària, Sònia Méndez. Un total de 115 persones s’han nodrit i dotat de conceptes tècnics sobre el funcionament del cervell humà, explicats de manera amena i planera.

Coneixement, aprenentatge, eines d’acompanyament, ajuda, reflexió, comprensió, tècniques, recursos, paciència, alegria, interès… són alguns dels conceptes destacats per les persones que han participat activament de la xerrada i que afirmen haver compartit un espai en el que han trobat un bon equilibri entre coneixement tècnic i eines d’aplicació pràctica, útils i senzilles.

Una realitat buscada per part de la mateixa ponent, Sònia Méndez, que valora molt positivament la sessió: “La jornada tenia com a objectiu oferir coneixement útil, pràctic i necessari per acompanyar als joves i crec que es va aconseguir amb un gran èxit de participació i amb les valoracions positives de les persones assistents”, diu.

Així, durant la sessió, les participants van poder conèixer millor el funcionament del cervell adolescent per comprendre com és el procés de regulació emocional i de presa de decisions; obtenir eines per detectar l’estat aliè a través de la comunicació no verbal i les emocions que s’amaguen darrera les primeres impressions; dotar-se de recursos senzills i fàcils de recordar que els permetin facilitar la calma i la serenor en moments de crisi, actuant com a mentors en l’àmbit emocional, i adquirir mecanismes d’escolta activa i tècniques que ofereixin trucs per formular frases assertives que permetin mantenir converses difícils.

Sònia Méndez es dedica des del 2016 a l’educació emocional  i a promoure el creixement professional i personal. Es descriu com una apassionada de la neurociència i del comportament humà, de la regulació de les emocions i les relacions socials. En els últims anys s’ha dedicat en cos i ànima a difondre’n el seu coneixement i a reivindicar la importància d’educar les nostres competències emocionals.

L’acompanyament que fem als joves és possible gràcies a la xarxa d’agents que s’impliquen amb el Mètode Impulsa. Per això, i perquè confiem en els joves i creiem que si els donem oportunitats poden arribar on es proposin, entenem que és essencial la formació de les persones que els acompanyen per poder oferir-los un millor guiatge. Així, aquesta és una de les moltes propostes del pla formatiu de la Fundació Impulsa que contribueix al creixement personal i humà dels Impulsers i també de les persones mentores que voluntàriament  acompanyen joves per avançar cap a una societat més justa i cohesionada.