Finalitzem les formacions gratuïtes d’anglès a Impulsers dutes a terme al llarg d’aquest curs gràcies al voluntariat d’una professora d’anglès, treballadors de Quadpack, joves de l’escola Jesuïtes Sant Ignasi i a la nostra Ambaixadora a Sabadell

Un total de 45 Impulsers han pogut gaudir per primera vegada aquest curs de classes d’anglès gratuïtes gràcies a un projecte coordinat per l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa i  l’Ambaixadora de la Fundació Impulsa a Sabadell, Tania Nadal. Es tracta d’unes formacions setmanals que s’han ofert en format virtual dutes a terme amb la implicació i participació de diferents persones i agents: la professora d’anglès Leonie Visser,  treballadors de Quadpack, Organització Impulsora de la Fundació Impulsa, i joves de l’escola Jesuïtes Sant Ignasi.

El projecte va néixer de la mà de la Tania Nadal, Ambaixadora de la Fundació Impulsa a Sabadell, que coneixent bé la mancança de molts dels joves Impulsers pel que fa al domini de la llengua anglesa, va veure en les hores de voluntariat que ha de fer l’alumnat  de 1r de Batxillerat de l’escola Sant Ignasi dins l’assignatura d’acció social, una bona oportunitat per casar aquestes dues necessitats.

Una iniciativa que encaixa també amb l’aposta estratègica de la Fundació Impulsa a l’hora de potenciar l’aprenentatge de la llengua anglesa atenent que és un element clau que facilita l’accés dels joves al món laboral: l’anglès és idioma oficial a més de 70 països i segons Adecco, una de cada tres ofertes de feina exigeix un idioma estranger i el 92% dels casos aquesta llengua és l’anglès, el que reafirma aquesta llengua com la més demandada per les empreses, esdevenint un requisit gairebé imprescindible en el 89% de les ofertes de feina.

A banda d’esdevenir una oportunitat pels joves, les formacions que s’han fet durant aquest curs també han esdevingut una oportunitat per les empreses en el desenvolupament del seu voluntariat corporatiuPel que fa a l’alumnat de l’escola Sant Ignasi, ha pogut cursar les hores de voluntariat i els Impulsers han pogut gaudir de classes d’anglès gratuïtes, tal com explica Àlex Pinya, un dels joves de l’escola Sant Ignasi que ha impartit classes a un Impulser: “Per mi l’experiència ha sigut molt positiva ja que des del primer moment he vist com l’alumne que m’ha tocat feia millores significatives pel que fa a la seva relació amb la llengua anglesa. A més, al ser de la mateixa edat, a mesura que ha passat el temps ens hem adonat que tenim interessos similars i això ens ha portat a establir una bona relació i a parlar de coses que a mi també m’han permès aprendre i tenir una visió diferent de la que tenia respecte diferents àmbits”.

La iniciativa s’ha ampliat també a classes particulars a mans de treballadors i treballadores de Quadpack, Organització col·laboradora de la Fundació Impulsa i que ha ofert als seus treballadors la possibilitat de fer voluntariat corporatiu a través d’aquesta iniciativa. Ho explica una de les voluntàries, Ona Figueras, sènrior designer de Quadpack: “Des de Quadpack ens van oferir destinar mitja hora de la jornada laboral a fer aquestes classes a joves de la Fundació Impulsa i ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha permès un aprenentatge bidireccional: la jove a la que he acompanyat ha après anglès i jo he après a ensenyar, a trobar maneres de transmetre els meus coneixements. Això és una cosa que m’emporto que també em pot servir a nivell laboral a l’hora de comunicar-me i explicar què faig a persones d’altres àmbits”.

Finalment, també s’ha comptat amb la implicació voluntària de la Leonie Visser, professora d’anglès que a títol individual ha destinat unes hores del seu temps a impartir aquestes classes.

Les tres iniciatives han estat molt ben valorades per totes les parts. Ho explica la Tania Nadal: “Tant els joves Impulsers com els voluntaris han estat molt contents amb les iniciatives que s’han engegat i esperem poder repetir l’experiència el curs que ve. Una de les coses que més han valorat els Impulsers que hi ha participat ha estat el fet de poder practicar la conversa”, detalla.

Aquestes formacions s’han ofert a tots els joves Impulsers de la Fundació, que es van seleccionar seguint criteris d’odre d’inscripció, motivació, necessitat i compliment de compromisos.