Durant el mes de maig, cada cèntim que donis per l’arrodoniment solidari a la teva compra de Caprabo anirà destinat a la Fundació Impulsa

Afavorir la inserció laboral dels joves serà aquest mes de maig el programa de Cèntims Solidaris de Caprabo

La campanya de Causes Solidàries de Caprabo és una iniciativa que va iniciar-se al 2020 i cada any compta amb dotze causes focalitzades a donar suport als col·lectius més vulnerables. Gràcies a la solidaritat dels clients i Caprabo, al 2023 es van donar més de 176.000 € a 22 entitats per ajudar a més de 17.000 persones. Des de l’inici d’aquesta iniciativa, Caprabo ja ha recolzat 38 campanyes amb un còmput global de més de 5,5 milions d’euros en donacions.

Per aquest 2024, Caprabo ja ha presentat les 12 causes solidàries i des de la Fundació Impulsa estem satisfets de poder anunciar que la campanya del mes de maig anirà destinada a la nostra acció social. Per això, el senzill gest de donar 10 o 20 cèntims en pagar amb targeta i mòbil en les compres en qualsevol dels seus establiments, es destinarà a afavorir la inserció laboral dels joves.

La Fundació Impulsa promou la igualtat d’oportunitats dels joves a través de l’acompanyament en la seva formació, inserció laboral i creixement personal. Joves seleccionats amb criteris econòmics i de motivació per seguir estudiant reben suport per cursar cicles de Formació Professional (FP) i millorar la seva inserció laboral. Durant l’estada a Impulsa, el jove compta amb l’acompanyament de l’equip psicopedagògic de la Fundació, així com també amb el guiatge d’un mentor. Des de 2015 s’han becat 560 joves, 85% dels quals han finalitzat els cicles de FP (versus el 50% de la mitja catalana) i un 74% troben feina vinculada amb els seus estudis.

Les 12 causes solidàries d’aquest 2024 son:

• Febrer: Acompanyament a les persones amb discapacitat.
  • Març: Suport a les dones i infància víctimes de violències de gènere.
  • Abril: Ajuda a les persones amb malalties rares.
  • Maig: Afavorir la inserció laboral de joves. Per donar una oportunitat a joves amb motivació i compromís, però en situació de vulnerabilitat, perquè puguin cursar cicles de Formació Professional mitjançant un acompanyament integral a través de la Fundació Impulsa.
  • Juny: Protecció del medi ambient i dels animals.
  • Juliol: Ajuda a la infància en situació de vulnerabilitat.
  • Agost: Suport a persones amb Alzheimer i al seu entorn cuidador.
  • Setembre: Suport a les persones grans en situació de vulnerabilitat.
  • Octubre: suport a la recerca contra el càncer.
  • Novembre: Ajuda a la cooperació Internacional de nens en situació vulnerable.
  • Desembre: Col·laboració en l’alimentació de persones en situació de vulnerabilitat.
  • Gener 2025: Assistència a nens afectats per problemes de salut mental.