Entreguem 75 ordinadors portàtils i targetes moneder als nous joves que acompanyarem i becarem aquest curs 2023-24

Des de l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa aquests dies s’ha fet entrega dels ordinadors que es faciliten cada any als nous joves Impulsers que reben la beca de la Fundació Impulsa i que necessiten disposar d’aquesta eina per cursar els seus estudisA més, també se’ls ha fet entrega de la targeta moneder.

En total s’han entregat 75 ordinadors amb la finalitat de reduir l’escletxa digital d’aquests joves en situació de vulnerabilitat socioeconòmica. La Fundació Impulsa els facilitarà un any més aquesta eina indispensable per portar a terme el seu dia a dia acadèmic. Una aposta decisiva per a posar la tecnologia a l’abast de tots els joves i promoure la igualtat d’oportunitats a la que un any més ha contribuït Tech Data, que ha donat a la Fundació 20 ordinadors; i Quadpack i Ferrer&Ojeda, que n’han donat 5 més cadascun, el que permet reduir la inversió que suposa la compra d’aquests dispositius. Pel que fa a la gestió dels ordinadors, ha estat possible gràcies a Quopiam, que ha facilitat a la Fundació Impulsa l’espai per guardar-los abans de fer-ne la posterior entrega als joves Impulsers.

Aquest ordinador forma part d’una de les aportacions de la Beca Impulsa, que consta també d’una ajuda econòmica, que va dels 600 als 1600 euros, per fer front a la matrícula dels estudis escollits, per a material i/o pel transport, en cas necessari. Amb l’entrega dels ordinadors, s’aprofita per donar també la targeta moneder on, mes a mes, se’ls aniran ingressant els diners corresponents a aquesta beca.

Des de la Fundació es vol agrair a totes les empreses i institucions que col·laboren i fan possible la tasca social d’Impulsa, així com a les diferents entitats i organismes del territori que han cedit espais per poder fer l’entrega d’aquests ordinadors: a l’espai Nexe, del Bages; a la Cambra de Comerç de Berga, al Berguedà; al Centre Cívic la Concòrdia, de Sabadell; a l’àrea Joventut i Punt d’Informació Juvenil del Baix Empordà; a l’Ajuntament de Castell i Platja d’Aro; al Consell Comarcal del Moianès; al Centre Cívic Nord Igualada, de l’Anoia; a l’espai Fes Ideal, de La Garrotxa; i a la Masia Freixa, de Terrassa.