La Fundació GironaEst i la Fundació Impulsa signen un conveni de col·laboració per seguir potenciant l’acompanyament dels joves en xarxa al territori

Aquest acord permetrà generar sinergies entre ambdues entitats i millorar el desenvolupament dels respectius programes d’actuació, compartint recursos i promovent-ne la visibilitat

El passat dijous, la Fundació GironaEst i la Fundació Impulsa van formalitzar el compromís de col·laboració que els permetrà treballar de la mà per impulsar el projecte de futur dels joves que acompanyen, compartint informació i recursos que puguin enriquir la tasca d’ambdues entitats. A més, aquest acord també reforça el vincle territorial i els àmbits d’incidència.

La Fundació GironaEst, tal i com el seu nom indica, centra la seva actuació als barris ubicats a l’est de Girona (Vilarroja, Font de la Pólvora, Mas Ramada, Grup Sant Daniel i La Creueta) per millorar la qualitat de vida dels veïns i, especialment, empoderar als joves a través de programes esportius, culturals i educatius per combatre l’abandonament escolar. Gran part de les famílies que hi viuen es troben en una situació d’alta vulnerabilitat i en risc d’exclusió social.

Amb aquest acord, la Fundació Impulsa donarà suport a GironaEst en el desenvolupament i implementació d’un programa de mentoria social a través de l’assessoria i cessió dels recursos propis del Programa Impulsa Mentoria, incloent la formació inicial per a persones mentores que dinamitza l’equip psicopedagògic Impulsa.

La possibilitat de treballar amb GironaEst, permetrà a Impulsa conèixer el seu funcionament intern i els seus programes, en especial els que fomenten activitats esportives, socials i culturals que ajuden a crear un compromís i sentiment de pertinença als joves que hi participen. A través d’aquesta eina, aconsegueixen motivar-los a continuar amb els seus estudis i combatre l’índex d’abandonament escolar.

La Fundació Impulsa també servirà de referent pel que fa l’acompanyament als joves mentre cursen cicles de Formació Professional, una fase que GironaEst té previst explorar properament.

Des d’Impulsa estem molt contents d’establir col·laboracions que ens enriqueixen i ajuden a créixer, difondre la nostra tasca i donar suport a més joves que desitgen seguir estudiant tot i la situació de vulnerabilitat socioeconòmica en la que es troben.