El Conseller de Drets Socials visita la Fundació Impulsa, com a entitat social de referència a Catalunya

El Conseller de Drets Socials, Carles Campuzano i Canadés visita La Fundació Impulsa, per conèixer més a fons aquesta Fundació que actualment ja està desplegada a 8 territoris de Catalunya i ha becat a més de 560 joves.

A l’acte, per part de la Fundació Impulsa hi ha assistit el President, el Sr. Carles Cuyàs, la directora, la Sra. Alejandra Manau; així com la Responsable Psicopedagògica, la Sra. Sandra Llinares, la coordinadora de projectes i subvencions, la Sra. Núria Farrés; i també hi ha assistit la Glòria i l’Arturo, dos joves Impulsers que s’han beneficiat del mètode innovador de la Fundació. Per part de la Generalitat de Catalunya, hi ha assistit el conseller de Drets Socials, el Sr. Carles Campuzano; la directora general de l’Agència Catalana de la Joventut, la Sra. Laia Girós, la coordinadora de DSO a la Catalunya Central, la Sra. Pepi Ramírez, i la Delegada Territorial a la Catalunya Central, la Sra. Montserrat Barniol.

A la trobada amb el Conseller s’ha explicat la tasca principal de la Fundació Impulsa que preten poder becar i acompanyar a qualsevol jove de Catalunya que es trobi en situació de vulnerabilitat socioeconòmica i tingui motivació per continuar estudiant. En altres paraules, La Fundació pretén afavorir que es redueixi l’abandonament escolar i que els joves es reincorporin a la formació professional per a garantir-los un futur laboral més competitiu.

Els dos joves Impulsers han expressat en primera persona l’oportunitat que se’ls ha donat a través de la Fundació, no solament amb la beca per a realitzar els estudis, sinó també per tot l’acompanyament psicopedagògic que se’ls ha fet a través del personal tècnic de la Fundació i els mentors i que els ha permès reincorporar-se de forma exitosa al mercat laboral.

La Fundació Impulsa promou la igualtat d’oportunitats dels joves i els acompanya en la seva formació, inserció laboral i creixement humà. Joves seleccionats segons criteris econòmics i de motivació per continuar estudiant reben suport per cursar cicles de formació professional (FP). L’acompanyament als joves Impulsers es fa d’una manera integral, oferint suport en diferents àmbits: econòmic, a través del finançament dels estudis de Formació Professional; tecnològic, amb la donació d’un ordinador portàtil; humà, amb formacions transversals i la vinculació a una entitat del territori; social, amb l’acompanyament d’una persona mentora, i laboral, amb formacions i estades formatives a empreses. Durant l’estada del jove a la Fundació aquest compte amb l’acompanyament de l’equip psicopedagogic de la Fundació.