Signem un conveni de col·laboració amb Osonament per treballar conjuntament per al creixement personal i professional dels joves

Des de la Fundació Impulsa ja fa temps que mantenim un estret lligam amb Osonament, entitat que té per objectiu promoure el desenvolupament integral de la persona i la millora de la seva qualitat de vida, mitjançant activitats i serveis d’àmbit comunitari, especialitzats en la prevenció i l’atenció de la salut mental, les addiccions i la logopèdia a l’entorn de la comarca d’Osona.

Fruit d’aquestes sinergies que s’han anat establint amb el temps, i de l’interès creixent per col·laborar per al desenvolupament de projectes i activitats relacionades amb el creixement personal i professional dels nostres usuaris, ara hem signat un acord de col·laboració amb l’objectiu de contribuir en la promoció de la salut mental i el benestar emocional dels joves, compartir programes de cultura comuns, voluntariat, i l’acompanyament de l’alumnat de la Fundació Impulsa i de les persones ateses a Osonament. D’aquesta manera, es cercarà l’excel·lència i es faran accions per tal d’ajudar a prestigiar l’activitat derivada d’aquestes entitats.

Així mateix, es pretén buscar noves sinergies així com millorar el desenvolupament dels respectius programes d’actuació, una col·laboració que es farà palesa en el desenvolupament de projectes i activitats relacionades amb el creixement personal i professional dels joves i usuaris. Ho explica la directora d’Osonament, Mercè Generó: “Per a nosaltres és molt important poder teixir aliances amb entitats com la Fundació Impulsa, amb la que tenim molts punts de treball en comú. De fet amb aquesta col·laboració pretenem oferir-nos suport mutu per tal de compartir recursos i potenciar el treball en xarxa dins del territori, així com desenvolupar accions conjuntes per a la sensibilització i promoció de la salut mental entre els joves Impulsers, així com l’acompanyament emocional dels joves derivats per la Fundació Impulsa, si s’escau”. També en aquesta línia, el nostre President, Carles Cuyàsposa de manifest el valor d’aquest treball conjunt: “Des de la Fundació Impulsa tenim clar que l’acompanyament que fem als Impulsers passa per un treball transversal en tots els àmbits que intervenen en el procés de creixement personal dels joves, un dels quals, i imprescindible en els temps que vivim, és la salut mental. Sabem que Osonament és una entitat amb la que tenim molts punts de treball en comú i amb la que podem desenvolupar projectes conjunts nodrint-nos uns dels altres de l’expertesa i experiència dels respectius equips tècnics i dels diferents programes que tenim en marxa”, assegura.

Dins aquest acompanyament transversal a la persona, també desenvoluparem accions conjuntes per tal d’apropar la realitat laboral i professional d’una entitat com Osonament als joves Impulsers a través d’accions diverses, com podrien ser, les visites a l’entitat o la participació a la Jornada Impulsa Futur. A més, des d’aquest curs, també estem col·laborant a través del projecte Ocell de Foc, una iniciativa liderada per Osonament i la Fundació Privada Horitzó del Berguedà que atén joves que pateixen problemes de salut mental i de la qual en som entitat satèl·lit i hi estem derivant joves que ho necessiten per tal que els puguin fer l’acompanyament oportú.