La Fundació Impulsa facilita desenvolupar la RSC a les empreses a través de programes com el voluntariat corporatiu

Des de la Fundació Impulsa proporcionem diferents opcions de col·laboració per tal que empreses, fundacions i administracions públiques puguin desenvolupar la seva Responsabilitat Social Corporativa (RSC) amb nosaltres contribuint a construir un futur amb igualtat d’oportunitats pels joves.

Amb aquest objectiu, les empreses, fundacions i administracions  interessades poden fer-ho mitjançant el Programa Impulsa Mentoria, acompanyant  joves Impulsers, o bé participant als programes de formació en competències professionals (píndoles formatives en softskills o càpsules motivacionals), en competències tècniques en llengua estrangera, oferint visites a empreses i participant a la Jornada Impulsa Futur d’orientació laboral.

Pel que fa a la mentoria per a organitzacions, s’ofereix als treballadors i treballadores la possibilitat de vincular-se com a mentors a la Fundació Impulsa. Aquest voluntariat esdevé per l’organització una oportunitat de desenvolupar la seva política de RSC vinculant-se a un projecte social arrelat al territori, a la vegada que és una forma d’incentivar els treballadors a través d’una experiència personal poc intensiva en hores però que genera un gran impacte social en el jove mentorat. En aquesta línia, la mentoria en organitzacions també fomenta el compromís i la pertinença d’aquests en relació a l’organització, potencia el creixement del capital humà de l’organització a nivell de coneixements generals, destreses i experiències acumulades, i facilita la transmissió dels valors i la cultura de l’organització al treballador.

Aquesta experiència també esdevé una oportunitat pels treballadors i treballadores, en què es potencia el desenvolupament de les seves habilitats i competències transversals a través de la mentoria que porten a terme, i en la formació que reben per part de la Fundació Impulsa en competències transversals, transferibles a la vida personal i professional, a la vegada que augmenten la satisfacció personal i professional al sentir-se reconeguts i recolzats per l’organització on treballen. A més, els permet participar d’una experiència vital molt enriquidora, tant a nivell de participació directa en un projecte social, com de formació i networking. Ho explica el Country representative de Freudenberg Group a Espanya, Jaume Cané: “El voluntariat corporatiu fa els treballadors i treballadores millors persones i a més, els aporta la satisfacció de veure que estan ajudant a altres i contribuint a fer una societat una mica millor. Si t’enriqueixes emocionalment, et sents més realitzat. Crec que treballar en un lloc on no només es pensa en fer diners sinó que hi ha un compromís social i els valors són importants, aporta orgull i satisfacció.

Una altra modalitat de col·laboració amb la Fundació Impulsa és la participació als programes de formació a través de sessions formatives als joves, en què les persones voluntàries comparteixen amb ells la seva trajectòria professional que els pot ser d’inspiració per teixir el seu futur, o també mitjançant formacions específiques sobre temes d’interès pels joves, com per exemple com fer un bon CV o una entrevista de feina. Enguany ja han dut a terme aquest tipus de mentoria amb la Fundació Impulsa organitzacions com Sant Tomàs, Frime, Stamp, l’Ajuntament de Moià, Inifinit Air, Midsona. Asencat, Techdata, o FredVic.

En aquesta modalitat de col·laboració, des de la Fundació Impulsa també s’ofereix a les persones voluntàries participar al programa d’anglès oferint classes gratuïtes d’aquesta llengua online als joves. És el que han fet organitzacions com Quadpack o l’Escola Sant Ignasi de Sarrià.

Finalment, les empreses que desitgin desenvolupar la seva RSC amb la Fundació Impulsa també poden fer-ho participant en activitats com són la Jornada Impulsa Futur, d’orientació acadèmica i laboral, en la que enguany hi han participat 16 empreses que han acostat el dia a dia de les seves organitzacions i han explicat als Impulsers què valoren d’un candidat, entre d’altres. Altres activitats que poden oferir les organitzacions en el marc del seu desenvolupament corporatiu són visites a les seves empreses per tal que els joves puguin conèixer de més a prop el dia a dia d’aquestes, ja que per ells esdevé molt important aquest contacte amb la realitat, que els ajuda a veure cap on volen encaminar el seu futur professional. Una activitat que ja han fet Quadpack i Motocard.

Per a més informació es pot consultar clicant aquí  o contactant amb l’equip de la Fundació aquí.